نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 10:30

جذب ۱۵۰۰ معلم برای سال تحصیلی جدید در کرمان

کرمان- مدیر کل آموزش و پرورش کرمان از جذب ۱۵۰۰ معلم برای سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: ۴۰ هزار دانش آموز کرمانی در «راهیان مقاومت» شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا رضایی گفت: کلاس‌های کانکسی و کپری در استان کرمان نداریم، اما ممکن است در مدرسه‌ای یک یا دو کانکس باشد.

وی عنوان کرد: سال گذشته برای تجهیزات هنرستان‌های استان کرمان ۱۴۴ میلیارد تومان اعتبار دریافت کردیم که ۲۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانداری برای خرید از دانش‌بنیان‌ها بوده است.

رضایی اضافه کرد: برای سال جدید تحصیلی یک هزار و ۵۰۰ معلم جذب کرده‌ایم که امیدواریم مهرماه امسال با جذب این نیروها کمبود نیرو نداشته باشیم و اگر کمبودی هم باشد نیروها را از طریق حق‌التدریس‌ها جذب می‌کنیم

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: ۱۲ ملک در طرح مولدسازی به‌ویژه در روستاها که به علت مهاجرت‌ها نیازی به این ملک‌ها نیست توسط شورای آموزش و پرورش شهرستان‌ها برای مولدسازی آنها موافقت شده و در شورای آموزش و پرورش استان هم تأیید شده و از طریق مولدسازی به فروش می‌رسد و در همان مناطق برای آموزش و پرورش هزینه می‌شود.

وی عنوان کرد: ۴۰ هزار دانش‌آموز از سراسر استان کرمان در راهیان مقاومت شرکت کردند و دانش‌آموزان کرمانی در اردوهای راهیان نور هم حضور داشتند.

رضایی بیان کرد: پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل می‌کنیم و بیشترین پروژه‌های کلاس درس در کشور طی دهه فجر را استان کرمان داشت و در هفته دولت هم در افتتاح تعداد کلاس درس رتبه سوم و میزان مساحت فضا رتبه دوم کشوری را داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: در شهر کرمان بنا بر این است که در اول مهرماه پروژه ۴۲ کلاسه شهید سلیمانی را در شهرک شهرداری کرمان افتتاح کنیم و پروژه هنرستان شهید مغفوری در چهارراه احمدی نیز فعال می‌شود و باید ۵۰ درصد بچه‌ها را به‌سمت مدارس فنی و حرفه‌ای سوق دهیم.

طاهره زحمتکش معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان نیز اظهار داشت: ۷۷ هزار نوآموز کلاس اولی در سال تحصیلی جدید در پایه اول ثبت‌نام می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1478298

مهمترین اخبار ایران و جهان: