نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 10:59

تعاونی‌ها رکن جدی تحقق اقتصاد مقاومتی هستند

اراک- استاندار مرکزی گفت: تعاونی‌ها رکن جدی تحقق اقتصاد مقاومتی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه یکشنبه هجدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر استان مرکزی با حضور استاندار مرکزی، جمعی دیگر از مسئولین و فعالان بخش تعاون استان برگزار شد.

فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در این آئین گفت: رهبر معظم انقلاب علاج همه مشکلات کشور را اقتصاد مقاومتی بیان کردند که این مهم دارای ۲ رکن اقتصاد مردمی و اقتصاد دانش بنیان است.

وی افزود: وقتی سخن از اقتصاد نرم است، تعاون نقش پررنگ و اثر گذاری از خود آشکار می‌کند کما اینکه سهم تعاونی در قانون اساسی، اسناد بالا دستی جدی دیده شده اما در عمل به این جایگاه پرداخته نشده است.

تعاونی‌ها رکن جدی تحقق اقتصاد مقاومتی هستند

استاندار مرکزی ادامه داد: در اصل ۴۴ قانون اساسی، اقتصاد کشور به سه بخش، دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم شده و بخش تعاونی، جلوتر از سایر بخش‌های دیگر دیده شده است.

وی اضافه کرد: بخش خصوصی به دو بخش خصوصی کاذب و واقعی تقسیم می‌شود که بخش کاذب و تقلبی نه تنها عملکرد لازم را ندارد بلکه عرصه را بر تعاونی‌های واقعی تنگ کرده و محدودیت را به این بخش تحمیل کرده است.

مخلص الائمه بیان کرد: بخش تعاون می‌تواند با فاصله خیلی زیاد به‌عنوان رکن جدی در مقاوم کردن اقتصاد کشور نقش‌آفرین باشد و به سهم ۲۵ درصدی در اقتصاد کشور برسد.

وی تاکید کرد: تعاونی‌ها بستری برای نقش آفرینی مردم در اقتصاد هستند و تا زمانی که مردم در کنار دولت قرار نگیرند گام‌های کوچک به گام‌های بزرگ و مؤثر تبدیل نمی‌شود.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: استفاده از ابزارهای مالی برای حمایت از تعاونی‌ها و توسعه فعالیت صندوق ضمانت بخش تعاون و بانک تعاون ضروری است.

در پایان این مراسم از ۱۷ شرکت تعاونی برتر استان مرکزی تقدیر شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1484298

مهمترین اخبار ایران و جهان: