نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 21:53

حماسه عظیم اربعین حسینی مرهون خون سرخ شهدا است

شلمچه- راوی دفاع مقدس گفت: حماسه عظیم اربعین حسینی مرهون خون سرخ شهدای انقلاب اسلامی است و باید تمام لحظات عرش پیمایی عاشورایی را قدر بدانیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حاج حسین یکتا شامگاه یکشنبه در حاشیه هفتمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی اربعین «روایت راهیان» در جمع خبرنگاران حماسه پیاده روی اربعین حسینی را حرکت تمدنی و جهانی عنوان کرد و افزود: باید تمام لحظات عرش پیمایی عاشورایی را قدر بدانیم.

راوی دفاع مقدس، حماسه عظیم اربعین را مرهون خون سرخ شهدای انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز همه با جمع خانوادگی به کربلا می‌رویم ولی چه شب‌هایی در عملیات کربلای ۴ و کربلای ۵ اینجا وجب به وجب و متر به مترش آنقدر آتش بود که بوی شیمیایی و دود و باروت رزمنده‌ها را از نفس می‌انداخت.

وی گفت: قطعاً امام راحل این روز را می‌دید که می‌گفت «جواب همه این خون‌ها را سیدالشهدا علیه السلام دهد». یکتا افزود: امام حسین (ع) نگذاشت یک قطره خون این شهدا هدر برود اگر آن گودی قتلگاه کربلا امروز یک قله شده است و همه به سمت آن قله می‌روند این گودی شلمچه و قصه و غصه‌های دل مردم کشور هم امروز یک فتح الفتوح می‌شود.

این راوی دفاع مقدس ادامه داد: اگر آن روز (زمان جنگ) به ما می‌گفتند در آینده نزدیک این مکان شاهد چنین حماسه شگرفی خواهد بود شاید به سختی باور می‌کردیم ولی آن روز معمار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند «وقتی ملت ایران با هم متحد شوند اتفاق مهم در منطقه می‌افتد» و همین طور هم شد.

وی گفت: این زمین حکایتش با همه جا فرق می‌کند. ما جوان‌هایی که با راهیان نور می‌آیند می‌گوئیم شلمچه فضای رقیق شده‌ای به مثابه زیر قبه امام حسین علیه السلام است. یکی از شلمچه می‌رود یکی از چذابه و یکی از مهران یکی از تمرچین و یکی از خسروی و یکی از باشماق می‌رود ولی من بازهم می‌گویم که اینجا با همه جا فرق می‌کند حضرت آقا می‌فرمایند شب‌های کربلای ۵ شب‌های قدر انقلاب اسلامی است یعنی قضا و قدر انقلاب اینجا رقم خورده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1483754

مهمترین اخبار ایران و جهان: