نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 09:27

فرود اضطراری هواپیمای مسافربری روسیه در یک زمین کشاورزی

مقام‌های روسیه از فرود اضطراری یک هواپیمای مسافربری در یک زمین کشاورزی در جنوب این کشور به دلیل نقص فنی در سامانه هیدرولیک هواپیما خبر دادند.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقام‌های روسیه اعلام کردند، یک هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی «اورال ایرلاینز» با 170 نفر سرنشین روز سه شنبه در نزدیکی شهر «نووسیبرسک» در جنوب این کشور دچار نقص فنی در بخش سامانه هیدرولیک  شده و در نهایت فرود اضطراری موفقیت آمیز در زمینی کشاورزی در فاصله حدود 200 کیلومتری این شهر داشت.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»،‌ این هواپیمای مسافربری از مدل «ایرباس ای 230» از مبدا شهر تفرجگاهی «سوچی» در سواحل دریای سیاه روسیه  به مقصد شهر «اومسک» در شرق سیبری در حال پرواز بود که در میانه مسیر خدمه هواپیما بروز مشکل در سامانه هیدرولیک را گزارش کردند.
خدمه سپس درخواست کردند هواپیما در فرودگاه «تولماچوو» در شهر نووسیبرسک که باند فرود طولانی‌تری دارد فرود بیاید.
«سرگئی سوکراتوف»، مدیر کل شرکت هواپیمایی اورال ایرلاینز روسیه گفت، خلبان‌های این هواپیما پس از این درخواست دریافتند سوخت کافی برای رساندن هواپیما به این فرودگاه را ندارند و تصمیم به فرود آوردن آن در زمینی کشاورزی در فاصله حدودا 200 کیلومتری شهر نووسیبرسک گرفتند.
به گفته مقام‌های روسی، در این رخداد به کسی آسیب وارد نشد و تنها دو مسافر به دلیل فشار خون و چند نفر نیز به دلیل کبودی‌های کوچک نیاز به کمک‌های اولیه پیدا کردند.

تصاویری از این هواپیما در حالی که در زمین کشاورزی فرود آمده و نشانی از وارد شدن آسیب به آن دیده نمی‌شود توسط رسانه های روس منتشر شده است. مسافران این هواپیما از مهارت و تسلط خدمه در فرود آوردن آن تحسین کردند.

دادستان های روس تحقیقاتی درباره فرود اضطراری این هواپیما آغاز کرده‌اند.

سوکراتوف ادعاها درباره این که این اتفاق در نتیجه نگهداری ضعیف هواپیما توسط مقامات مسئول در ضمن تحریم‌های ضدروسی اعمال شده توسط آمریکا و متحدانش به بهانه جنگ اوکراین رخ داد را رد کرد.

این تحریم‌ها شامل ممنوعیت انتقال قطعات یدکی هواپیما از غرب به روسیه هستند.

مدیر کل شرکت اورال ایرلاینز تاکید کرد، این شرکت به رغم تحریم‌هایی که اعمال شده‌اند ایمنی ناوگانش را حفظ کرده است.

در سال 2019 یک هواپیمای مسافربری «ایرباس ای321» شرکت اورال ایرلاینز  نیز بعد از برخورد با دسته پرندگان در حین برخاستن مجبور به فرود اضطراری در یک زمین باز شد که به مجروح شدن 74 نفر از 233 مسافر هواپیما انجامید. خدمه این هواپیما بعدا به خاطر این فرود اضطراری پاداش دریافت کردند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1497754

مهمترین اخبار ایران و جهان: