نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 13:35

فرصت تاریخی تشکیل سازمان توسعه مکران

زاهدان- موقعیت ژئوپلیتیک و ژئواکونومیک سواحل مکران باعث اهمیت راهبردی این آن شده ولی با توجه به اهمیت استراتژیک این سواحل، توسعه یافتگی این منطقه متناسب با اهمیت راهبردی آن نیست.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- قاسم زاهدای *: پس از دیدار مردم سیستان و بلوچستان با مقام معظم رهبری و تبیین نقشه راه توسعه و خدمت به مردم و آبادانی منطقه توسط ایشان، تشکیل سازمان توسعه مکران فرصتی تاریخی و بی نظیر است که نباید از آن غافل شد.

اما از گوشه و کنار اخباری به گوش می‌رسد که برخی تصمیم سازان و موثرین بومی سیستان و بلوچستان به جای همراهی و پیشبرد سند راهبردی تشکیل سازمان توسعه مکران و تسریع این مهم، بنا به دلایل سیاسی به مخالفت پرداخته‌اند.

تحرکات عجولانه و پر از نفرت رسانه‌های فارسی زبان معاند جهت جلوگیری از تشکیل این سازمان و ایستادن مقابل مردم بومی مکران، نشان از طراحی نقشه دشمن جهت آسیب زدن به منافع مردم و رفتارهای ضد مردمی این رسانه‌ها در جنگ ترکیبی فعلی است که باید در مقابله با نقشه‌های دشمن جدی تر عمل کرد و مراقب بود تا خدای ناکرده، ناخواسته جدول دشمن را کامل نکنیم و در غفلت منافع و افکار عمومی اسیر دشمنان ملت شود.

نقش مؤثر برخی مسئولین محلی و ملی برای حمایت از آبادانی، پیشرفت و توسعه منطقه را نباید نادیده گرفت، باید دید آیا برخی از صاحب منصبان بومی می‌توانند از حق مردم استان در تشکیل سازمان توسعه مکران دفاع کنند تا موجبات آبادانی و پیشرفت منطقه فراهم شود یا اسیر خط دهی باندهای قدرت و ثروت در تحرکات اخیر مکران می‌شوند.

قرار است امروز دو فوریت تشکیل سازمان توسعه مکران برای رأی گیری در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح شود و روز سنجش عملکرد و ادعای نمایندگان استان در پیشبرد منافع ملت است.

تشکیل سازمان توسعه مکران؛ آبادانی شرق کشور را در پی خواهد داشت و در زنجیره توسعه اجتماعی تمامی مردم در پیشرفت و بهره برداری مکران نقش خواهند داشت.

با توجه به منویات مقام معظم رهبری در کنار گذاشتن اختلافات سیاسی، قومی و مذهبی در مسائل اساسی کشور و منافع ملت، بومیان منطقه مکران منتظر نقش آفرینی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای تأمین منافع مردم و تشکیل سازمان توسعه مکران هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1498254

مهمترین اخبار ایران و جهان: