نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 16:05

وزش باد خزری و بارش باران تا ظهر پنجشنبه در اردبیل ادامه دارد

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی وزش باد خزری و بارش باران از عصر امروز دوباره اردبیل را فرا می‌گیرد و تا ظهر پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با آخرین وضعیت هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه جو استان همچنان تا روزهای پایانی هفته ناپایدار است، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی موقتاً تا عصر امروز از شدت ناپایداری‌ها کاسته می‌شود ولی از امشب تا ظهر پنجشنبه بر میزان رطوبت خزری افزوده خواهد شد.

وی افزود: برای این مدت کاهش نسبی دما، وزش باد خزری و بارش باران گاهی به صورت رگبار اکثر مناطق استان را دوباره فرا خواهد گرفت.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به اینکه اوج ناپایدارهای موج دوم در نوار شمالی استان انتظار می‌رود، ادامه داد: همچنین در برخی مناطق به ویژه در نواحی شمالی و نیز نوار شرق استان سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و آب‌گرفتگی معابر عمومی دور از انتظار نخواهد بود.

کوهی بیان کرد: با عنایت به رخداد مه، تقلیل دید افقی و پایین بودن کف ابر اختلال در عملیات پروازی فرودگاه‌های استان احتمال می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: به هم استانی‌ها توصیه می‌شود هشدارهای هواشناسی سطح زرد و نارنجی شماره ۴۶ و ۴۷ اداره کل هواشناسی استان اردبیل را مورد توجه قرار دهند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل همچنین تصریح کرد: از روز جمعه با عبور سامانه اشاره شده جو استان اردبیل نسبتاً پایدار خواهد شد و بر دمای هوا افزوده می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1496610

مهمترین اخبار ایران و جهان: