نیوز سیتی!
17 شهریور 1402 - 14:52

امام جمعه اهواز: مکتب امام حسین(ع) دنیا را متحول کرده است

امام جمعه اهواز گفت: امروز مکتب امام حسین(ع) دنیا را متحول کرده است و از بچه‌های خردسال تا افراد کهنسال خادمین زوار سیدالشهدا هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام سیدعبدالنبی موسوی‌فرد امام جمعه اهواز امروز در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه حوادثی که در عالم اتفاق می‌افتد هر کدام پیامی برای انسان دارد، اظهار کرد: پیام اربعینِ امام حسین(ع) نیز این بود که مکتب عاشورا دنیا را متحول کرده است.

وی تغییر قدرت از افراد ناصالح به صالح را از دیگر پیام‌های اربعین دانست، ادامه داد: افراد ناصالحی که سال‌ها ظلم و ستم و خون‌ریزی کردند از بین می‌روند و صالحان می‌آیند و این پرچم به دست امام زمان(عج) خواهد رسید.

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد گفت: دشمن وقتی نمی‌تواند با اربعین مقابله کند، نقاط ضعف اندکی که وجود دارد را برجسته می‌کند. ما باید نقاط ضعف را نادیده بگیریم و باید تلاش کنیم زیبایی‌های اربعین را برجسته کنیم.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه از بچه‌های خردسال تا افراد کهنسال خادمین زوار امام حسین(ع) هستند، افزود: در جریان پیاده‌روی بزرگ اربعین مردم با عشق و محبت همه داشته‌های خود را به میدان آوردند تا از زائران اباعبدالله پذیرانی کنند و مردم کشور عراق نیز در میزبانی سنگ‌تمام گذاشتند.

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با اشاره به نقش مستکبران در ایجاد جنگ بین کشورهای مسلمان گفت: امروز می‌بینیم که میزبان، میهمان را به خانه‌اش می‌برد و پایش را شستشو می‌دهد و کف پای میهمان را می‌بوسد. امروز همه جهانیان اظهار می‌کنند که این محبت از کجا آمده است.

وی همچنین شهادت را اوج تعالى انسان دانست و گفت: در فرهنگ اسلام و تشیع، ارزشمندترین و گرانبهاترین حرکت، شهادت است.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه شرکت در پیاده‌روی اربعین باید ارزش‌های معنوی و دینی را متعالی کند، گفت: اربعینی‌ها نسبت به اخلاق، مسائل دینی و حجاب متعهد هستند و کسانی که از سفر معنوی بازگشتند باید به این حوزه‌ها توجه کنند.

وی همچنین با اشاره به هفته سواد‌آموزی یادآور شد: در حال حاضر در کشور ما به علم‌آموزی بانوان اهمیت  زیادی داده می‌شود و تعداد بانوانی که برای تحصیل به دانشگاه و حوزه‌ی علمیه می‌روند از آقایان بیشتر است.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1490010

مهمترین اخبار ایران و جهان: