نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 13:36

زنان نقش بی‌بدیلی در تحقق جامعه متعالی دارند

قم-رئیس پژوهشکده زن و خانواده گفت: کنش‌گری اجتماعی، جهانی و تاریخی زنان در تعامل بین خانواده و جامعه، نقش حیاتی در جامعه تراز اسلامی داشته و زنان نقش بی‌بدیلی در تحقق جامعه متعالی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محمدرضا زیبایی‌نژاد در مراسم هیأت هنر و رسانه قم، افزود: یک جامعه زمانی رنگ سعادت را بدرستی درک می‌کند که تعامل بین خانواده و جامعه پیوند بخورد.

وی بیان کرد: در روایات دینی نسبت به اکرام زنان و فرزندان توسط مردان تاکید شده و در مقابل در آموزه‌های اخلاقی ما تزریق اقتدار مهمترین خواسته‌ای است که از زنان در قبال مردم انتظار می‌رود.

رئیس پژوهشکده زن و خانواده با بیان اینکه محبت کردن یکی از مهمترین وظایف مرد در قبال همسر و فرزندان است، گفت: تغافل و چشم‌پوشی نیز از آموزه‌های اخلاقی مهم دین اسلام برای مردان در ارتباط با همسران خود است.

وی داشتن عزت نفس در بین زوجین را از عوامل مهم در استحکام بنیان خانواده است، اضافه کرد: سرپرستی خانواده هم حق و هم تکلیف مرد است و اینکه زنی با وجود همسر بخواهد سرپرستی خانواده را بر عهده بگیرد، از فسادهای آخرالزمان است.

وی با بیان اینکه سرپرست اصلی و محوری فرزند پدر است، تصریح کرد: مدرسه و آموزش و پرورش باید تابعی از نقش تربیتی پدر را ایفا کنند، دولت سالاری‌ها در تربیت فرزند جزو ایده‌های انقلاب کبیر فرانسه است و با مذاق و آموزه‌های دینی سازگار نیست.

رئیس پژوهشکده زن و خانواده عنوان کرد: برای داشتن یک زندگی پویا و موفق بین زوجین علاوه بر وجود محبت، فهم درست از موازین حقوقی بین دو طرف و کسب مهارت‌های لازم، باید برخی بینش‌های اشتباه در خصوص زن و خانواده اصلاح شود.

زیبایی‌نژاد با بیان اینکه سطح انتظارات از زندگی خانوادگی باید با واقعیت‌های زندگی تطابق داشته باشد در غیر اینصورت نارضایتی بوجود می‌آید، گفت: هیچ راهی جز تغییر برخی از باورهای غلط در خصوص خانواده وجود ندارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1423198

مهمترین اخبار ایران و جهان: