نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 08:45

شورای شهر یاسوج از حالت عادی خارج شد

آنگونه که قانون اعلام کرده بعد از ۲۴ ساعت از اینکه ریاست سالانه شورا به اتمام می‌رسد رئیس دوره قبلی باید جلسه تشکیل دهد تا اعضای هیئت رئیسه جدید انتخاب شوند اما معلوم نیست چرا از چنین کاری سر باز زده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ حاشیه‌ها در شورای اسلامی شهر و همچنین شهرداری موجب شد تا شهر یاسوج در چند سال اخیر با رکود و سکون عجیبی روبرو شود.

شهری که مردمانش گلایه‌های فراوانی از عملکردهای شهری دارند، شهر یاسوج که به نام پایتخت طبیعت ایران نام گرفته به دلیل کج سلیقگی‌ها و کم کاری‌ها در بدترین وضعیت ممکن قرار دارد.

در چند ماه اخیر یکی از گره‌های بزرگ در کار شهر یاسوج مربوط به تغییر شهردار بود که عاقبت شهردار یاسوج استعفای خود را اعلام کرد و رفت و اکنون نوبت تعیین شهردار جدید است.

آن گونه که از درون شورا شنیده می‌شود دوره مدیریت کیوان آشنا در روز ۱۳ مرداد امسال بر ریاست شورا پایان یافته و می‌بایست وی جلسه‌ای تشکیل دهد تا رئیس و هیئت رئیسه جدید شورای اسلامی شهر یاسوج انتخاب شوند.

باز هم آنگونه که از درون شورا شنیده می‌شود عزمی برای برگزاری جلسه و انتخاب هیئت رئیسه جدید وجود ندارد تا به دنبال آن شهردار جدید یاسوج نیز انتخاب شود و یاسوج از بلاتکلیفی خارج گردد.

آنگونه که قانون اعلام کرده بعد از ۲۴ ساعت از اینکه ریاست سالانه شورا به اتمام می‌رسد رئیس دوره قبلی باید جلسه تشکیل دهد تا اعضای هیئت رئیسه جدید انتخاب شوند اما معلوم نیست چرا از چنین کاری سر باز زده می‌شود.

یک منبع رسمی در گفتگو با فارس اعلام کرد که با این وضعیت شورای اسلامی شهر یاسوج از حالت عادی خارج شده است.

وی گفت: اگر رئیس شورا عزمی برای تشکیل جلسه نداشته باشد دو سوم اعضای جلسه با حضور نماینده فرماندار می‌توانند به این کار ورود پیدا کنند و در صورتی که تا سه بار اعلام شود و پای کار نیایند آن وقت برای شورای اسلامی شهر یاسوج تصمیم گیری خواهد شد.

اما یکی از اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج هم در گفتگو با فارس گفت: قطعاً این مشکل را برطرف خواهیم کرد تعداد ۵ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر پای کار هستند تا مشکل برطرف شود.

حال با این تفاسیر باید منتظر نشست و دید که این وضعیت شورای اسلامی شهر یاسوج و انتخاب هیئت رئیسه جدید و به دنبال آن انتخاب شهردار چه پایانی خواهد داشت.

البته در این بین آن گونه که شنیده شده یکی از اعضای شورای شهر هم مدعی شده که یا باید رئیس شورا یا شهردار باشد و قطعا یکی از این دو صندلی را می‌بایست در اختیار داشته باشم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1428098

مهمترین اخبار ایران و جهان: