نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 18:20

حضور زیردریایی اتمی آمریکا در رزمایش مشترک با کره‌جنوبی

آمریکا و کره‌جنوبی رزمایش نظامی مشترکی را با مشارکت زیردریایی اتمی «یواس‌اس آناپولیس» برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، زیردریایی هسته ای «یو اس اس آناپولیس» آمریکا در رزمایش این کشور و کره جنوبی شرکت کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، این رزمایش در آب های جزیره «ججو» (Jeju) کره جنوبی انجام شد.

ارتش کره جنوبی با صدور بیانیه ای در این خصوص گفت: این رزمایش ها برای تقویت توانایی های واکنش نیروی دریایی کره جنوبی و آمریکا و افزایش قابلیت همکاری در آمادگی برای نفوذ زیردریایی های کره شمالی برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، این رزمایش در آب های جنوب «ججو» برگزار شد و ناوشکن ROKS Yulgok Yi I Aegis و زیردریایی ROKS Yi Sun-sin در آن شرکت داشتند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ مستقر در سئول، از طرف آمریکا، یو اس اس آناپولیس در این رزمایش شرکت کرد.

این خبرگزاری به نقل از نیروی دریایی کره جنوبی اعلام کرد: این رزمایش برای تقویت توانایی واکنش کره جنوبی و نیروی دریایی آمریکا و تقویت قابلیت همکاری در آمادگی در برابر نفوذ زیردریایی های کره شمالی در بحبوحه تهدیدات رو به رشد ناشی از تحریکات موشکی کره شمالی، انجام شد.

رزمایش های مشترک نیروی دریایی بر روش پاسخ آموزشی به یک زیردریایی شبیه سازی شده کره شمالی متمرکز شده بود.

نیروی دریایی کره جنوبی هفته پیش اعلام کرده بود که همزمان با تلاش سئول و واشنگتن برای تقویت همکاری راهبردی، دومین زیردریایی هسته‌ ای آمریکا روز دوشنبه وارد کره جنوبی شد.

بنزیردریایی «یواس‌اس آناپولیس» امروز به پایگاه نیروی دریایی واقع در جزیره «ججو» رسید تا تجهیزات نظامی را برای عملیاتی که مشخص نشده بود، بارگیری کند.

در بیانیه نیروی دریایی کره جنوبی آمده بود: نیروی دریایی دو کشور، با ورود یواس‌اس آناپولیس، در نظر دارند تا مواضع دفاعی مشترک خود را تقویت و برای گرامیداشت هفتادمین سالروز اتحاد واشنگتن و سئول، فعالیت‌های دوجانبه انجام دهند.

پیش‌تر زیردریایی موشک بالستیک «یواس‌اس کنتاکی» در کره جنوبی پهلو گرفته بود. این نخستین زیردریایی هسته‌ای آمریکایی بود که از دهه ۱۹۸۰ تاکنون وارد کره جنوبی شد و با مذاکرات سئول و واشنگتن در راستای هماهنگی واکنش به حمله هسته‌ای احتمالی از سوی کره شمالی، تلاقی کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1416654

مهمترین اخبار ایران و جهان: