نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 10:14

روسیه: حضور غیرقانونی آمریکا علت اصلی بحران در سوریه است

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل ضمن تأکید بر اهمیت نقش مردم سوریه در تعیین سرنوشت خود بدون مداخله بیگانگان، حضور غیرقانونی آمریکا در سوریه را عامل اصلی بحران در این کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الاخباریه سوریه، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت برای بررسی تحولات سیاسی و انسانی در سوریه، تأکید کرد که علت اصلی بحران و تنش سیاسی و انسانی در سوریه، حضور غیرقانونی نیروهای خارجی و در رأس آنها نیروهای آمریکایی در این کشور است.

«دیمیتری پولیانسکی» در ادامه افزود: این ملت سوریه هستند که باید بدون هیچ گونه فشار خارجی سرنوشت خود و کشورشان را تعیین کنند. باید به جای تروریست‌های مورد حمایت کشورهای غربی، اولویت به کمک رسانی به مردم نیازمند در سوریه داده شود.

وی تصریح کرد: روسیه از حضور تروریست‌ها در جنوب سوریه که از پوشش ایجاد شده توسط آمریکا برای خود برای ایجاد نا امنی در سوریه استفاده می‌کنند، ابراز نگرانی می‌کند. تلاش کشورهای غربی برای تخریب روابط بین کشورها اقدامی نا مناسب است.

این دیپلمات ارشد روس در پایان تأکید کرد: ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه با هماهنگی دولت رسمی این کشور همچنان ادامه خواهد یافت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1400398

مهمترین اخبار ایران و جهان: