نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 09:16

کاشت ۱۸۰ هزار نهال در حاشیه جاده‌های استان بوشهر

بوشهر- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از برنامه ریزی برای کاشت و نگهداشت ۱۸۰ هزار نهال در حاشیه جاده‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم اخترشناس صبح سه‌شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه کاشت نهال با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: یکی از اقدامات دولت سیزدهم، طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در کشور است که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم در این خصوص مشارکت خواهد کرد.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه ادارات راهداری و منابع طبیعی افزود: با شناسایی مکان‌های مناسب در حاشیه جاده‌ها برای کاشت نهال و اجرای کمربندهای سبز، در دوره چهار ساله (۱۴۰۲ تا ۱۴۰۵) کاشت و نگهداری ۱۸۰ هزار نهال در حاشیه جاده‌های بوشهر عملیاتی شود.

اخترشناس ابراز امیدواری کرد: به زودی با مساعدتر شدن شرایط جوی، طرح کاشت نهال در حاشیه جاده‌های استان، محورهای روستایی، راهدارخانه‌ها و ادارات تابعه راهداری اجرایی و طی دوره چهارساله، شاهد ارتقای سرانه فضای سبز استان خصوصاً در حاشیه جاده‌های استان باشیم.

وی بر احترام به منابع طبیعی و محیط زیست تاکید کرد و افزود: کاشت درخت بهانه‌ای است که یک بار دیگر نسبت به محیط زیست، پوشش گیاهی، درختان و جنگل‌ها توجه داشته باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1400298

مهمترین اخبار ایران و جهان: