نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 10:19

کاشت ۸۲۱ هکتار جنگل کاری در استان تهران

تهران- مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از کاشت ۸۲۱ هکتار جنگل کاری، از ابتدای سال جاری تا کنون در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا بیانی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون در استان تهران بیش از ۸۲۱ هکتار جنگل کاری انجام شده است.

وی با بیان اینکه این جنگل کاری‌ها در قالب ۱۰ قرارداد به دو صورت جنگل کاری بیابانی و جنگل کاری در ارتفاعات استان تهران انجام پذیرفته گفت: اداره کل منابع طبیعی استان تهران ۷ قرارداد نیز جهت مراقبت و نگهداری از جنگل‌های سنواتی در استان تهران با پیمانکاران منعقد کرده که در حال انجام است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در ادامه با اشاره به اینکه یکی از اهداف کاشت جنگل‌های بیابانی جلوگیری از ایجاد گرد و غبار است، عنوان داشت: بیشتر جنگل‌های بیابانی در کانون گردوغبار این استان واقع شده است.

بیانی با بیان اینکه استان تهران دارای فعال در شهرستان‌های ملارد و دماوند می‌باشد افزود: این نهالستان‌ها با قرارداد تولید نهال در اختیار پیمانکار قرار گرفته و نهالستان دماوند در حال تولید نهال می‌باشد.

وی بیان داشت: تاکنون نزدیک به ۶۰ درصد تعهد جنگل کاری استان به صورت دولتی در قالب طرح کاشت یک میلیارد نهال انجام شده که تا پایان امسال به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1441154

مهمترین اخبار ایران و جهان: