نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 16:28

حقیقت عاشورا برای نسل جوان تبیین شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: تبیین حقیقت عاشورا و حماسه کربلا برای پیروزی در جنگ روایت‌ها یک حقیقت انکارنا‌پذیر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بعد از ظهر امروز نخستین جلسه دومین دوره حسینیه اندیشه در کتابخانه عمومی اعتمادیه با موضوع «تبیین عقلانیت گریه بر مصائب  سیدالشهدا» برگزار شد و از خانواده شهید حاج میرزامحمد سلگی نیز تجلیل به عمل آمد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان در این آیین با بیان اینکه حماسه کربلا خورشیدی است که راه را بر پویندگان حقیقت نشان می‌دهد اظهار کرد: در طول ۱۴۰۰ سال دشمنان اسلام تلاش کردند مانند ابرهای سیاه مانع از تابش آفتاب حقیقت‌ و واقعیت‌ شوند اما هرگز موفق نشدند.

عاطفه زارعی با بیان اینکه امام خمینی با فرهنگ عاشورایی وجدان انسان‌ها را بیدار کرد و به حکومت طاغوت پایان داد اما دشمنان مدام در حال ایجاد توطئه‌ در کشور هستند گفت: هرچه تابش آفتاب حقیقت پرقدرت‌تر شود، ابرهای سیاهی و ظلم تلاش بیشتری علیه آن به کار می‌بندند.

وی تصریح کرد: تبیین حقیقت عاشورا و حماسه کربلا در هر عصر و زمانی لازم و ضروری است و باید مدام آن را برای نسل‌های مختلف روایت واقعی را بیان کرد تا در جنگ روایت‌ها مفتون داستان‌های به ظاهر زیبای دشمنان نشوند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان همدان اضافه کرد: روزی مردان و زنان بزرگ این مرز و بوم برای حفظ آرمان‌های انقلاب و عاشورا از جان خود گذشتند و امروز وظیفه ماست از این درخت تنومند حفاظت کرده و با انتشار اخبار حقیقی و تحلیل‌های صحیح یاریگر جوانان و نوجوانان خود باشیم.

وی با اشاره به برگزاری حسینیه اندیشه با همکاری موسسه کلامی احیاء و اساتید حوزه و دانشگاه گفت: این برنامه در کتابخانه‌های شاخص هر شهرستام برگزار می‌شود تا به شبهات دینی پاسخ داده شود که این برنامه با استقبال خوب اعضا مواجه شده است.

زارعی گفت: جوانان و نوجوانان ما تشنه واقعیت‌ها و حقیقت‌ها هستند و وقتی برای آنها تبیین صورت پذیرد با توجه به ارادت و اخلاصی که به امام حسین(ع) و ائمه معصومین دارند، در جنگ روایت‌ها طرف حق را خواهند گرفت.

وی اظهار کرد: خوشبختانه حضور پرشور مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در هیئات و تکایا نشان می‌دهد دشمن موفق نشده اعتقادات مردم را از آنها بگیرد، البته ما باید در راستای شور حسینی شعور حسینی را هم دنبال کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان گفت: امسال با توجه به برگزاری دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان، تجلیل از خانواده معظم شهدا را نیز پیش‌بینی کردیم تا به برکت نام شهدا و بهره گیری از کتاب‌هایی که به شهدا و سیره آنها پرداخته، در تبیین عاشورا موفق‌تر عمل کنیم.

وی تأکید کرد: تاکنون برنامه‌های فرهنگی کتاب‌محور در حوزه دفاع مقدس و شهدا سهم ویژه‌ای در برنامه‌های کتابخانه‌ها داشتند که امسال به دلیل برگزاری دومین کنگره شهدا، بویژه‌تر به آنها پرداخته خواهد شد.

در این نشست کتاب «نقش زنان در عاشورا» نوشته «زهرا یزدان‌پناه» توسط «فاطمه نوروزی» از اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان و «گلستان یازدهم» اثر «بهناز ضرابی‌زاده» توسط «مهرناز نورالله‌زاده» معرفی شدند.  

پایان پیام/۸۹۰۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1422110

مهمترین اخبار ایران و جهان: