نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 15:42

شرایط گذر از مشارکت مردمی به سمت مشارکت اجتماعی فراهم شده است

زنجان-قائم مقام کمیته امداد کشور گفت: با وجود مراکز نیکوکاری، تداخلی در شناسایی و ارائه خدمات به محرومین بوجود نمی آید و شرایط گذر از مشارکت مردمی به سمت مشارکت اجتماعی فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی خاکسار قهرودی ظهر یکشنبه در آئین نکوداشت فعالان عرصه خیر و احسان، با بیان اینکه تشکل ها و موسسات خیریه نقش مهمی در تحقق اهداف حمایتی کمیته امداد دارند، گفت: آنچه این دستگاه حمایتی را از سایر دستگاه‌ها متمایز می‌کند، نگاه آن به مردم بعنوان یک اصل، اساس و شاخص مهم در تحقق اهداف این نهاد مردمی است

وی با بیان اینکه هر زمانی وظایف به دست مردم بوده، به درستی انجام شده است، افزود: حضور و نقش‌آفرینی مردم در تمام عرصه ها نمایانگر این است که پشتیبانی و قوت نظام به اتکای مردم و برخورداری از حمایت مردمی است.

خاکسار قهرودی با بیان اینکه رویکرد اصلی کمیته امداد بر اساس اساسنامه و فرمایشات مقام معظم رهبری در حمایت مردم و مشارکت آنها در راستای کمک به نیازمندان است، ادامه داد: تمامی آنچه با عنوان بازنگری در دستورالعمل‌ها، ساختارها، چابک‌سازی و نحوه استفاده از نیروی انسانی مطرح شده است بر مبنای توجه به مردم و مردمی‌تر شدن این نهاد است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور گفت: اگر امروز ما در فکر و اندیشه تحقق عدالت اجتماعی هستیم و آن را به عنوان ستون برپایی نظام می‌دانیم و باید این امر در تعامل ما نیز مشهود بوده و این فعالیت‌های خیرخواهانه باید در راستای تحقق کامل اهداف نظام جمهوری اسلامی باشد.

خاکسار قهرودی افزود: تک تک حرکت‌های خیرخواهانه و اجتماعی از انجام فعالیت‌های خیرخواهانه روحیه بخش بوده و نشان می‌دهد که مردم به مسئولیت اجتماعی خود واقف هستند و همه باید تلاش کنند که در جامعه احساس شود کار متکامل در حال انجام است.

وی با بیان اینکه شبکه قوی و مردمی موسسات خیریه باید در یک تعامل پیوسته در تقویت نظام اسلامی بکوشد و حرکت خیرخواهانه علاوه بر تامین هزینه‌های بخشی، موجب رشد و تعالی انسان شده و در قالب یک شبکه محکم باید تار و پود نظام را تقویت کند، افزود: با وجود مراکز نیکوکاری، تداخلی در شناسایی و ارائه خدمات به محرومین بوجود نمی آید و شرایط گذر از مشارکت مردمی به سمت مشارکت اجتماعی فراهم شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1440054

مهمترین اخبار ایران و جهان: