نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 13:58

جمع آوری کالاهای قاچاق از سطح عرضه به صورت جدی در حال انجام است

اردبیل- معاونت نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: برخورد با کالای قاچاق و جمع آوری از سطح عرضه در راستای حمایت از تولید داخلی به صورت جدی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف شهباززاده پیش از ظهر جمعه در دومین جلسه کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه اظهار کرد: برخورد با کالای قاچاق و جمع آوری از سطح عرضه در راستای حمایت از تولید داخلی و اشتغالزایی به صورت جدی در حال انجام است.

وی به اجرای مستمر طرح‌های نظارت بر واحدهای صنفی و تولیدی اشاره کرد و گفت: با همکاری دستگاه‌های ذیربط، اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه به طور مداوم گشت‌های مشترک برگزار می‌شود.

معاونت نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: جمع‌آوری لوازم قاچاق در سطح عرضه، حمایت از تولیدات داخلی، ایجاد رونق اقتصادی، کاهش عرضه لوازم قاچاق از واحدهای صنفی، اجرای ماده ۳ و ۴ قانون حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص خدمات پس از فروش کالاهای سرمایه‌ای و اجرای قانون و مقررات جاری کشور از اهداف اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده است.

شهباززاده ثبت نام در سامانه جامع تجارت را یادآور شد و خاطرنشان کرد: چنانچه در زمان مراجعه بازرسین به واحدهای اقتصادی، فعالان تجاری اعم از تولیدکننده، عمده‌فروش و خرده‌فروش با توجه به رسته فعالیتی که دارند، در سامانه جامع تجارت ثبت‌نام نکرده و نقش دریافت نکرده باشند، مجوز صادره تعلیق خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1425398

مهمترین اخبار ایران و جهان: