نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 14:39

دشمنان سعی در بی فایده نشان دادن عزاداری‌های سیدالشهدا(ع) دارند

اردبیل- استاد مدرسه علمیه تخصصی الزهرا (س) اردبیل گفت: دشمنان سعی در بی‌محتوا کردن عزاداری‌ها دارند و ضروری است تا شعور حسینی به معنای الگوپذیری از سیره آن حضرت در جامعه رواج پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه حبیب‌نیا پیش از ظهر جمعه در آئین عزاداری دهه دوم ماه محرم در مدرسه علمیه تخصصی الزهرا (س) اردبیل اظهار کرد: در واقعه عاشورا کسانی بر علیه امام حسین (ع) شمشیر کشیدند که اهل نماز بودند و به خداوند ایمان داشتند اما در زمان حساس نبرد در میدان جنگ در کنار یزیدیان قرار گرفته و امام معصوم خود را تنها گذاشتند.

وی خاطرنشان کرد: شور و شعور حسینی تکمیل کننده هم بوده و منجر به معرفت حسینی می‌شود عزاداران باید علاوه بر شور حسینی، با درک و فهم درست از واقعه عاشورا خود را در مسیر سیدالشهدا (ع) قرار دهند و در راستای حفظ اهداف ایشان خود را به امام نزدیک کنند.

استاد مدرسه علمیه تخصصی الزهرا (س) بیان کرد: دشمنان اسلام به طور مرتب و برنامه‌ریزی شده سعی در بی‌محتوا نشان دادن عزاداری‌های سالار شهیدان را دارند و اگر شعور حسینی به معنای الگوپذیری از رفتار و گفتار امام حسین (ع) در جامعه رواج پیدا کند هر روز عاشورا و هر زمان کربلا خواهد بود.

حبیب‌نیا با اشاره به اینکه شور حسینی بدون پشتوانه معرفت، غفلت از پیام حماسه حسینی است، تصریح کرد: عزاداری و اشک همراه با شعور حسینی باعث تداوم حرکت دینی در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به حدیث «اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة» خاطرنشان کرد: چراغ و نور هدایت و کشتی نجات حسینی تنها زمانی تحقق می‌یابد که جامعه رنگ حسینی به خود بگیرد و اندیشه و تفکر حسینی محور زندگی انسان و جامعه باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1425454

مهمترین اخبار ایران و جهان: