نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 16:34

صادرات بیش از ۴۴ میلیون دلار کالا به افغانستان

مدیرکل گمرک دوغارون گفت: در چهار ماهه نخست امسال بیش از ۴۴ میلیون دلار کالا از طریق این مرز زمینی به افغانستان صادر شده است.

سیدحسن رحیمی زاده در گفت و گو با خبرگزاری فارس در تایباد اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون، میزان ۱۵۰ هزار و ۱۲۶ تن کالا از طریق گذرگاه مرزی دوغارون به کشور افغانستان صادر شده که در مجموع ۴۴ میلیون و ۵۰ هزار دلار ارزش آن بوده است.

مدیرکل گمرک دوغارون افزود: میزان صادرات از مسیر این مرز زمینی در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، حدود هشت درصد افزایش وزنی و هفت درصد افزایش دلاری داشته است.

وی ادامه داد: عمده کالاهای صادراتی ایران به افغانستان شامل مواد غذایی، فرآورده های نفتی و سیمان می باشد.

رحیمی زاده بیان کرد: در همین مدت در حوزه ترانزیت نیز ۱۷۰ هزار و ۸۲۹ تن کالا به ارزش ۵۹۶ میلیون و ۲۹۸ هزار دلار از مبدا کشورهای دیگر، از طریق ایران و مرز دوغارون به مقصد افغانستان خارج شده است.

مدیرکل گمرک دوغارون تصریح کرد: همچنین ۲۰ هزار و ۲۷۲ تن کالا به ارزش ۴۸ میلیون و ۸۲۴ هزار دلار از مبدا افغانستان، از طریق مرز دوغارون به کشورهای دیگر ترانزیت شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در مرز دوغارون، ارزش ترانزیت خروجی نسبت به چهار ماهه نخست سال گذشته ۱۰ درصد افزایش و ترانزیت ورودی ۴۶ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل گمرک دوغارون خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی چهار ماهه ۲۲ هزار و ۷۵۵ دستگاه کامیون وارد مرز دوغارون و ۲۱ هزار و ۶۷۱ دستگاه کامیون از این معبر مرزی خارج شده اند.

گفتنی است گمرک مرزی دوغارون در شهرستان تایباد در فاصله ۲۵۰ کیلومتری مشهد و ۱۳۰ کیلومتری شهر هرات افغانستان قرار دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1402454

مهمترین اخبار ایران و جهان: