نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 22:17

قطعی برق در اسلام آبادغرب به صورت اضطراری انجام می‌شود

کرمانشاه- مدیر امور برق اسلام آبادغرب گفت: قطعی برق در اسلام آبادغرب به صورت اضطراری انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی قطعی‌های مکرر و بدون اطلاع رسانی برق در شهرستان اسلام آباد غرب بعد از ظهر سه‌شنبه خبرنگاران این شهرستان با حضور در دفتر رئیس اداره برق اسلام آباد غرب به بیان اعتراضات و مطالبات مردم پرداختند.

فرزاد درویشی در پاسخ به صحبت‌های خبرنگاران اظهار کرد: اهمیت برق بر هیچکس پوشیده نیست و امروز زندگی بدون برق معنایی ندارد.

وی افزود: مصرف روزانه برق در استان کرمانشاه حدود ۷۲۰ مگاوات است که مصرف برق شهرستان اسلام آباد غرب یک دهم این میزان یعنی حدود ۷۰ مگاوات در روز است.

مدیر برق اسلام آباد غرب تصریح کرد: پیک مصرف استان کرمانشاه بیشتر در ساعت‌های شب است اما هر درجه که دمای هوا در کشور بیشتر می‌شود حدود یک هزار و ۵۰۰ مگاوات مصرف برق کشور هم بیشتر می‌شود که این میزان ۲ برابر مصرف برق روزانه کل کرمانشاه است.

وی گفت: دیسپاچینگ‌های ملی، منطقه‌ای و توزیع کل برق کشور را کنترل می‌کنند اگر افتی پیش بیاید و نیروگاهی به علت خرابی از مدار خارج شود دیسپاچینگ ها برای جلوگیری از پیش آمدن خاموشی در کشور به صورت اتوماتیک شبکه برق را مدیریت می‌کنند و با توجه به افزایش دمای امسال در کشور و افزایش مصرف بیش از اندازه در سطح کشور به صورت اضطرار تا الان خاموشی در سطح شهرستان پیش آمده آمده است.

مدیر امور برق اسلام آبادغرب مطرح کرد: طبق مصوبه دولت تمام چاه‌های کشور بین ساعت ۱۱ تا ۱۶ ملزم به همکاری برای مدیریت بار هستند و صنایع هم تا ۲ روز در هفته غیر از جمعه ملزم به همکاری هستند.

وی گفت: قطعی‌های لحظه‌ای شهرستان ناشی از اتصالات برق یا سرقت کابل‌ها است که در گذشته انجام شده و خسارات وارد شده از قطعی برق پرداخت می‌شود و بخشی از خسارات هم پرداخت شده و امسال هم برای افرادی که از قطعی برق دچار خسارت شدند پرونده تشکیل می‌شود و به مرکز استان ارسال می‌گردد.

درویشی خاطر نشان کرد: شبکه مسی برق به علت قیمت بالایی که دارد و افزایش سرقت آن در حال تبدیل به کابل‌های خود نگهدار است که از حدود ۴۵۰ کیلومتر شبکه برق اسلام آبادغرب ۲۵۰ کیلومتر آن انجام شده و از ۲۰۰ کیلومتر باقی مانده ۶۰ کیلومتر در حوزه شهری است که طی ۲ ماه آینده تکمیل می‌شود و بنا به قول‌های داده شده ۱۴۰ کیلومتر شبکه برق روستایی تا سه سال آینده با کابل خود نگهدار تعویض می‌شوند.

مدیر امور برق اسلام آبادغرب عنوان کرد: موارد زیادی خاموشی لامپ‌های معابر ثبت شده که به علت کمبود نقدینگی و افزایش قیمت لامپ‌ها توان تهیه لامپ‌ها کم شده است و به مرور با همکاری مردم شهر و روستا در حال انجام است و حدود هزار کنتور در سطح شهرستان با خرابی مواجه هستند اما امسال ۱۵۰ کنتور به شبکه توزیع برق اسلام آباد غرب تعلق گرفته در حال تعویض هستند.

وی گفت: مصرف غیر مجاز برق در شهرستان خیلی زیاد است که در حال پیگیری و جمع آوری این موضوع هستیم.

درویشی تصریح کرد: خبری مطرح شد که هزینه برق افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی رایگان خواهد بود اما این اتفاق رخ نداد و اکنون مددجوهای تحت پوشش از پرداخت قبض برق امتناع می‌کنند که از این افراد و ادارات دارای بدهی درخواست می‌کنیم نسبت به پرداخت قبض برق خود اقدام کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1432910

مهمترین اخبار ایران و جهان: