نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 15:21

پیشرفت خوب توسعه زیرساخت‌های مرزی

کرمانشاه- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: شبانه روزی شدن فعالیت مرز خسروی در ایام اربعین بر اساس هماهنگی شکل گرفته بین ایران و عراق در مراحل نهایی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی شعبانی ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از مرز خسروی و پروژه‌های در حال احداث اربعین، اظهار کرد: پروژه‌های در حال احداث در مرز خسروی پیشرفت فیزیکی قابل توجهی دارند.

وی افزود: ایجاد و افزایش گیت های تردد در مرز، ایجاد دروازه مرزی جدید، محل اسکان و استراحت و ایجاد سایبان از جمله پروژه‌هایی است که در حال اجرا است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: امسال پیش بینی می‌شود افزایش حجم تردد زوار را در مرز خسروی داشته باشیم و بر این اساس دستگاه‌های ۱۸ گانه عضو ستاد اربعین اقدامات خود را برای انجام هرچه بهتر مراسم اربعین آغاز کرده‌اند.

شعبانی بیان کرد: امسال زیرساخت‌های مرز خسروی نسبت به سال گذشته ارتقا پیدا کرده و هدف مسئولان توسعه زیرساخت‌های مرزی است.

وی ادامه داد: امسال پیش بینی می‌شود مرز خسروی میزبان حدود یک میلیون زائر باشد و برای پذیرایی بهتر از زوار پارکینگ، وسایل حمل و نقل، اسکان، سرویس بهداشتی و سایبان‌ها در حال انجام است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با اشاره به آخرین وضعیت ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی برای ایام اربعین، گفت: هم اکنون مرز خسروی به صورت ۲۴ ساعته فعال است اما برای شبانه روزی شدن این مرز در ایام اربعین هماهنگی نهایی در حال انجام است و استاندار کرمانشاه سفری به عراق خواهد داشت.

شعبانی خاطر نشان کرد: سال گذشته ازدحام در مرز خسروی را داشتیم اما این مشکل با افزایش گیت های در ایران و عراق بر طرف خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1395298

مهمترین اخبار ایران و جهان: