نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 17:54

بهره برداری از ۳۴۹ طرح عمرانی و اشتغالزایی در خراسان جنوبی

بیرجند- مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: اینکه تعداد ۳۴۹ طرح اشتغالزایی و عمرانی در استان به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی هنری پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح کارگاه اشتغال چوب و نمایشگاه اقتصاد به توان مردم در قاین اظهار کرد: به مناسبت هفته بسیج سازندگی افتتاح طرح‌های اشتغالزایی و عمرانی را در سطح استان با حضور سردار زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه تعداد ۳۴۹ طرح اشتغالزایی و عمرانی در استان به بهره برداری رسیده است، تصریح کرد: از این تعداد ۲۲ پروژه عمرانی و مابقی طرح‌های اشتغالزایی بوده که در مجموع ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح‌ها هزینه شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: در بحث طرح‌های اشتغالزایی اعتبارات تسهیلاتی بوده و در حوزه عمرانی اعتبارات مربوط به بسیج سازندگی، اعتبارات استانی و ملی بوده است.

هنری از افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی به توان مردم در قاین خبر داد و گفت: این نمایشگاه با حضور تولیدکنندگان استان در ۵۳ غرفه افتتاح شد.

وی گفت: یکی از اهداف این نمایشگاه‌ها شناسایی و شبکه بندی تولیدکنندگان خرد و مشاغل خانگی ذیل صندوق‌های قرض‌الحسنه است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی یادآور شد: هدایت و راهبردی این مجموعه‌ها در طول سال با حمایت بسیج سازندگی از طریق نیازسنجی آموزشی و رصد مشکلاتشان انجام می‌شود و برگزاری دوره‌های آموزشی را در کنار کار خود دارند.

هنری اضافه کرد: خوشه بندی این تولیدکنندگان نیز انجام می‌شود که در حال حاضر ۵۰۱ کارگاه را شبکه سازی در قالب ۳ هزار و ۳۷۰ تولیدکننده در استان انجام گرفته است.

وی بیان داشت: این تولیدکنندگان در نمایشگاه‌های مختلف حضور می‌یابند و مجوزها و پروانه‌های بهداشتی و سیب سلامتی که مورد نیاز دارند مورد پیگیری قرار می‌گیرد تا مشکلات بازیابی مرتفع و در ادامه خودشان بتوانند به صورت خودکفا کار فروش تولیدات روستایی را داشته باشند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: نمایشگاه قائنات اولین نمایشگاه سال جاری بوده که اطلاعات تولیدکنندگان و مشکلات آنها ثبت شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1219110

مهمترین اخبار ایران و جهان: