نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 08:43

دستگاه‌های اجرایی متناسب با ظرفیت‌های خود برای اوقات فراغت جوانان برنامه ارائه دهند

استاندار اردبیل گفت: دستگاه‌های اجرایی باید متناسب با ظرفیت‌های خود نسبت به تدوین برنامه اصولی برای استفاده بهینه نوجوانان و جوانان از اوقات فراغت اقدام کنند و برنامه‌های پیش‌بینی‌شده را در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی خود منتشر نمایند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحامد عاملی صبح امروز در نشست ستاد اوقات فراغت استان اردبیل اظهار کرد: برای استفاده بهینه نوجوانان و جوانان از اوقات فراغت، لازم است دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ریزی‌های اصولی و متناسب با ظرفیت‌های خود را تا ۲۲ خرداد انجام دهند و با ارائه برنامه‌های پیشنهادی، اجرای آن‌ها از اواخر خرداد آغاز شود.

وی با تأکید بر تعامل دستگاه‌ها و پرهیز از موازی‌کاری در برنامه‌ها، افزود: دستگاه‌ها باید برای تمامی رده‌های سنی نوجوانان و جوانان و متناسب با سلیقه‌های مختلف، برنامه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، قرآنی و آموزشی و علمی اجرا کنند تا همه شرکت‌کنندگان در برنامه‌ها بتوانند از آن‌ها بهره‌مند شوند.

آموزش‌وپرورش برای برگزاری دوره‌های تقویتی برنامه‌ریزی کند/ اهمیت برگزاری برنامه‌های قابل استفاده برای بانوان

استاندار اردبیل بیان کرد: در فصل تابستان و مقارن با اوقات فراغت نوجوانان، باید برای آن دسته از دانش‌آموزانی که در برخی دروس نیاز به تمرین و تلاش بیش‌تری دارند، برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی آموزش‌وپرورش جهت برگزاری دوره‌های تقویتی انجام شود.

عاملی ادامه داد: همچنین برنامه‌ریزی جهت برگزاری دوره‌های مهارتی برای بانوان و مادران در فصل تابستان نیز دارای اهمیت بوده و برگزاری برنامه‌های قابل استفاده مهارتی و ورزشی متناسب با روحیات و نیازمندی جامعه بانوان نیز ضروری است.

وی با یادآوری ضرورت ترغیب نوجوانان و جوانان به کتاب و کتابخوانی، تصریح کرد: در این راستا کتابخانه‌های عمومی و دستگاه‌های فرهنگی می‌توانند با معرفی کتاب‌های جذاب و مفید به دانش‌آموزان، برای تشویق و جذب آنان به مطالعه تأثیرگذار باشند.

برنامه‌های پیش‌بینی‌شده اوقات فراغت در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی دستگاه‌ها بارگذاری شود

عاملی با تأکید بر همکاری و هماهنگی دستگاه‌های عضو ستاد اوقات فراغت برای تدوین برنامه‌های اوقات فراغت، گفت: لازم است این برنامه‌ها در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی تمامی دستگاه‌های اجرایی برای دسترسی اقشار مختلف، منتشر و بارگذاری شود.

گفتنی است؛ در این نشست دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد اوقات فراغت استان برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را تشریح کردند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1274154

مهمترین اخبار ایران و جهان: