نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 00:24

اساتید باید هدایتگری در عرصه شناختی را به منصه ظهور برسانند

قزوین – رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: اساتید باید بتوانند مظهر دانایی و هدایتگری را در عرصه جنگ شناختی به تجلی و ظهور رسانده و با اسوه‌های اخلاقی و عملی روایت درست را به دانش

به گزارش خبرنگار مهر سیدعلی قاسم زاده در مراسم تجلیل از سرآمدان آموزشی دانشگاه که عصر دوشنبه در تالار اجتماعات امیر کبیر پژوهشکده آینده پژوهی برگزار شد اظهار کرد: استادان در عرصه مسائل آموزشی و تربیتی، تحول گرا هستند.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) بیان کرد: امروز اولین مراسم تقدیر از استادان سرآمد برگزار می‌شود تا ما قدردان استادان باشیم. استادان در مقام و جایگاهی قرار دارند که می‌توانند تجارب علمی، آموزشی و مسائل تربیتی و پرورشی را با تکنولوژی، هوشمندی و شکل نو به نسل جدید انتقال دهند و تحول بزرگ را در حوزه‌های مختلف تربیتی و آموزشی در عرصه‌های مختلف ایجاد کنند.

وی اظهار داشت: اولین معلم خداوند بود که به بشر و حضرت آدم اولین کلمات را آموخت و می‌توان گفت معلم و معلمی تجلی و مظهر خداوند در زمین است و ما باید قدردان این نعمت الهی باشیم.

این مسئول با بیان اینکه اجرای طرح انتخاب استادان سرآمد آموزشی جزو طرح‌های هوشمندانه وزارت علوم است، افزود: طرح استادان سرآمد آموزشی برای اولین بار بعد از ابلاع وزارت در راستای تشویق جایگاه معلمی به دانشگاه‌ها ابلاع شد و این طرح، پایه تشویقی اساتید است که به عنوان یک حرکت ارزشمند، با درایت تصویب و تدوین شده است تا تشویق استادان سرآمد بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: امیدواریم با وجود استادان سرآمد بتوانیم مسئله تربیت اثربخش را که متأسفانه چندی است مغفول مانده به عرصه تجلی رسانده و این اساتید نیز بتوانند مظهر دانایی و هدایتگری را در عرصه جنگ شناختی به تجلی و ظهور رسانده و با اسوه‌های اخلاقی و عملی روایت درست را به دانشجویان انتقال دهند.

رئیس دانشگاه در پایان گفت: باتوجه به هزینه‌هایی که در حوزه آموزش و پرورش انجام می‌شود ما باید بتوانیم در سطح اهداف کلان نظام گام برداریم و تربیت را به قله رفیع انسانیت و معنویت برسانیم و یاری گر دانشجویان برای طی کردن مرزهای دانش و فناوری باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1198954

مهمترین اخبار ایران و جهان: