نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 23:28

۴ شهرستان خراسان‌شمالی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند

در آخرین به‌روزرسانی رنگ‌بندی کرونایی کشور که از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منتشر شده، چهار شهرستان خراسان‌شمالی در وضعیت زرد قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد در آخرین به‌روزرسانی از رنگ‌بندی کرونایی کشور که از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منتشر شد، خوشبختانه هیچ یک از شهرستان‌های خراسان‌شمالی در وضعیت قرمز و نارنجی کرونا قرار ندارند.

بر همین اساس شهرهای بجنورد، اسفراین، فاروج و مانه و سملقان در وضعیت زرد قرار دارند و ۴ شهرستان دیگر در وضعیت آبی قرار گرفته اند که نشان می‌دهد شیوع کرونا نسبت به هفته گذشته در استان کاهش پیدا کرده است.

خراسان‌شمالی جزو معدود استان‌هایی است که در رنگ بندی کرونایی دائما در مدار رنگ زرد و نارنجی می‌چرخد و کمتر رنگ آبی را به خود دیده است که طبق اعلام کارشناسان یکی از دلایل این موضوع، وجود بیماری‌های زمینه‌ای بین مردم این استان است.

افراد پر خطر نسبت به تزریق دُزهای یادآور کرونا اقدام کنند.

رنگ زرد از سوی ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می‌شود، مناطقی که بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید-۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می‌شوند.

پایان پیام/ز

منبع: فارس
شناسه خبر: 1231798

مهمترین اخبار ایران و جهان: