نیوز سیتی!
28 اردیبهشت 1402 - 13:32

قول سردار حاجیان به کرمانشاهی‌ها: آسایش خود را فدای آرامش مردم می‌کنیم

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، برخورد با اراذل و اوباش، دستگیری سارقان، مالخران و خرده‌فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر در کنار جمع‌آوری معتادان متجاهر را از مهمترین اولویت‌های کاری خود در کرمانشاه اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه امروز در دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، اظهار کرد: از حضور در استان خودم و اینکه افتخار خدمت به مردم شریف و قدرشناس کرمانشاه را پیدا کردم بسیار خوشحال و خرسندم چرا که عقیده دارم مردم این دیار در کنار دیگر هموطنان لایق بهترین خدمات هستند.

وی با اشاره به این جمله سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر اینکه کل جمهوری اسلامی حرم است، گفت: مردم کرمانشاه در ۸ سال دفاع مقدس و پس از آن مدافعان بسیار خوبی برای این حرم بوده‌اند که مصداق آن تقدیم ۱۰ هزار شهید است.

سردار حاجیان در ادامه سرقت، مواد مخدر، وجود معتادان متجاهر و اراذل و اوباش را از مهمترین ناهنجاری‌های اجتماعی در کرمانشاه عنوان کرد و گفت: برخورد با اراذل و اوباش، دستگیری سارقان، مالخران و خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر در کنار جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهرها و پیشگیری در حوزه سرقت مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌های کاری من و همکارانم در سال جاری خواهد بود.

رئیس پلیس استان کرمانشاه گفت: من به مردم کرمانشاه قول می‌دهم آرامش خود و همکارانم را فدای آسایش مردم کنیم و در این راه همپیمان و هم قسم شده‌ایم که ذره‌ای جز به امنیت و آرامش شهروندان فکر نکنیم.

وی همچنین با بیان اینکه پلیس با دیگر نهادهای نظامی تفاوت دارد، افزود: نگاه ابتدایی پلیس فرهنگی و ایجابی است چرا که اعتقاد داریم اگر این نگاه نباشد نمی توانیم موفق شویم.

حاجیان با بیان اینکه پلیس در عین برخورد مقتدرانه با هنجارشکنان، همراه مردم و در کنار آن هاست، گفت: اعتقاد داریم افراد مجرمی نیز که قابلیت اصلاح شدن را دارند پس از تحمل مجازات خود می‌توانند به آغوش جامعه بازگردند.

*تشویق به حجاب باید با مهربانی و عطوفت باشد 

 آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه نیز در این دیدار، اظهار کرد: مهمترین نیاز هر جامعه و شهروندان آن امنیت است که اگر به خوبی تامین شود آن جامعه پویا و با نشاط خواهد بود.

وی با بیان اینکه به برکت حضور نیروهای مسلح ولایی و مقتدر امنیت خوبی در کشورمان حکمفرماست، گفت: در این راستا پلیس مقتدر و مردمی در خط مقدم امنیت‌بخشی قرار دارد و توانسته با تلاش‌های شبانه‌روزی خود شرایط خوبی ایجاد کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: همه اقشار یک جامعه باید کمک کنند تا امنیت مطلوب برقرار و شرایطی فراهم شود که افراد مجرم و هنجارشکن نتوانند به اهدافشان دست پیدا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برخی معضلات جامعه اشاره کرد و گفت: مواد مخدر و سرقت دو پدیده نگران کننده‌ای هستند که حتما باید تدبیری برای آن‌ها اندیشید.

وی با بیان اینکه مواد مخدر که باعث نابودی جوانان می شود جنبه سیاسی پیدا کرده است و حتما باید جلوی عرضه آن و ابتلای مردم به اعتیاد را گرفت، گفت: سرقت هم دیگر موضوعی است که مردم به صورت جدی خواهان برخورد با آن هستند.

آیت‌الله علما افزود: گاهی اوقات وقوع حتی یک مورد سرقت ممکن است یک زندگی را نابود کند بنابراین از متولیان نظم و امنیت جامعه در خواست می‌شود حتما به مسئله سرقت‌ها به صورت مطلوب رسیدگی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: لازم است در بسیاری مواقع کارها و شرایط را مدیریت کرد، مانند همان کاری که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در بحران ها و سختی ها انجام می داد.

وی گفت: حاج قاسم بسیاری از مشکلات را مدیریت و راه حل مناسبی برای حل آن پیدا می کرد و همین هم رمز موفقیت او در مواجهه با مجرمان و دشمنان بود.

آیت الله علما تصریح کرد: پلیس هم می تواند همین روند را دنبال کرده و بسیاری از معضلات اجتماعی را مدیریت کند تا امنیت موجود که بخش اعظمی از آن با تلاش و پشتکار ماموران زحمتکش انتظامی حاصل شده است، ارتقاء یابد.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه به مسئله حجاب اشاره کرد و گفت: در خصوص موضوع حجاب باید همان قوانین وزارت کشور عملیاتی و اجرایی شود.

وی در عین حال بر برخورد مناسب با افراد بدحجاب و بی‌حجاب تاکید کرد و گفت: اگر فرد بدحجاب یا بی‌حجابی در جامعه مشاهده شد باید با مهربانی و عطوفت وی را به معروف امر کرد و از مزایا و فواید حجاب برایش سخن گفت تا متوجه اشتباه خود شده و حجابش را رعایت کند.

آیت‌الله علما در پایان، گفت: مطمئنا اگر لحن ما برای امر به معروف و نهی از منکر مهربانانه و همراه با احترام باشد جواب بهتری دریافت خواهیم کرد و نتایج بهتری حاصل خواهد داشت.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1220854

مهمترین اخبار ایران و جهان: