نیوز سیتی!
28 اردیبهشت 1402 - 10:09

مددجویان خسارت‌دیده از سیل چشم انتظار امهال تسهیلات هستند

اردبیل- رئیس اداره کمیته امداد شهرستان گرمی گفت: مددجویان کمیته امداد ساکن در روستاهای گرمی که دچار خسارت ناشی از سیل شده‌اند، منتظر استمهال تسهیلات بانکی خود هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، اباذر همتی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای مدیران کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: خشکسالی شدید و جاری شدن سیل به صد درصد اراضی گرمی خسارت وارد کرده و قشر ضعیف تحت پوشش کمیته امداد نیز در این سیل خسارت عمده‌ای متحمل شده‌اند.

وی تصریح کرد: برخی از این خانواده‌ها با دریافت تسهیلات اقدام به راه‌اندازی طرح‌های دامپروری و مشاغل مرتبط با کشاورزی کرده بودند که در این شرایط سخت خشکسالی و سیل، خسارت عمده‌ای به اشتغال و حتی واحدهای مسکونی آنها وارد آمده است.

رئیس اداره کمیته امداد شهرستان گرمی گفت: ضروری است با پرداخت وام کارگشایی یاریگر این مددجویان باشیم و در کنار آن بانک‌های عامل به ویژه بانک کشاورزی نیز در استمهال بدهی وام‌های کشاورزان و روستاییان همراهی بیشتری را داشته باشند.

همتی افزود: تفاهمنامه‌ای را با سپاه در ساخت واحدهای مسکونی و پرداخت تسهیلات اشتغالزا داریم که در این زمینه همکاری‌های مشترک در حال انجام است.

رئیس اداره کمیته امداد شهرستان گرمی خاطرنشان کرد: پیگیر متمم وام مسکن روستایی هستیم تا واحدهای نیمه‌تمام به سرانجام برسد و در کنار آن پالایش پرونده ۳۷ درصد مددجویان و ثبت نیازمندی آنها با اولویت به انجام رسیده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1220098

مهمترین اخبار ایران و جهان: