نیوز سیتی!
09 خرداد 1402 - 13:15

۲۰۰۰ فرهنگی آذربایجان غربی عضو کارگروه‌های جهادی شدند

ارومیه - دو هزار فرهنگی به عضویت کاروه های جهاد آموزش و پرورش آذربایجان غربی درآمدند.

به گزارش خبرنگار مهر، ریاست این قرار گاه برعهده وزیر آموزش و پرورش است و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، دبیری قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر کشور را عهده دار است، این قرارگاه هشت کارگروه دارد و همه فعالیت‌ها باید ذیل این کارگروه‌ها انجام گیرد.

کارگروه‌های این قرارگاه شامل توانمندسازی و کیفیت‌بخشی آموزشی و پرورشی، عمران و آبادانی، رصد و برنامه‌ریزی منابع انسانی، بازماندگان از تحصیل، منزلت و حمایت، توسعه و تحول اجتماع‌محور، مدارس تولید و مهارت و ظرفیت‌شناسی و مردمی‌سازی است.

۶ برنامه را برای کارگروه کوثر اعلام شده که اولین گام احصا نظام مسائل دختران باتوجه به زیست‌بوم استانی بوده است؛ ۴۴۹ شهرستان در کشور و حدود ۷۰۰ منطقه آموزشی وجود دارد که لازم است در آنها نیروهای جهادی برون‌سازمانی با هویت مردمی به این کارگروه جذب شوند.

شهره صادقی صبح سه شنبه در دومین همایش استانی کارگروه جهادی کوثر آذربایجان غربی گفت: شناخت نظام مسائل دختران دانش‌آموز و خواهران در استان‌ها با توجه به زیست‌بوم هر استان، آسیب‌شناسی، تحلیل و ارائه راهکارهای اجرایی در حل مسائل فرهنگی، اجتماعی دختران و توجه به نقش خواهران در تصمیم‌سازی‌ها و ایفای نقش‌های اجتماعی از اهداف قرارگاه جهادی است.

شهره صادقی احیای نظام مسائل دختران و بانوان هر منطقه را متناسب با زیست بوم و اقتضائات محلی، اولین و مهم‌ترین هدف این کارگروه برشمرد.

وی یادآور شد: نیازسنجی مسائل معنوی دانش آموزان و هویت بخشی به دختران از اهداف مهم تشکیل این کارگروه است که برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام شده و هماهنگی‌ها نیز در حال انجام است.

صادقی تصریح کرد: عضوگیری این کارگروه بر مبنای شش اصل ولایت‌مداری، دغدغه‌مندی، تعهد، توانمندی، آشنایی با کار جهادی و معتبر بودن انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در کارگروه کوثر در حیطه دختران مسائل هراستان برحسب وضعیت فرهنگی و شرایط خاص آن مورد بررسی می‌شود تا به راهکار مناسب با آن با هم اندیشی دست پیدا کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1249110

مهمترین اخبار ایران و جهان: