نیوز سیتی!
19 خرداد 1402 - 15:13

تسهیلات مناسب به فعالان صنایع دستی بوشهر ارائه شود

امام جمعه بوشهر گفت: پرداخت تسهیلات مناسب به فعالان صنایع دستی، حمایت از تولیدات آنان و بازاریابی برای عرضه محصولات تولیدکنندگان این حوزه در فضای ملی، بین‌المللی و منطقه‌ای یک ضرورت است.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر با گرامیداشت روز جهانی محیط زیست و صنایع دستی اظهار داشت: از فعالان عرصه محیط زیست که حافظ سلامت در همه عرصه‌ها هستند قدردانی می‌شود و به تمام مسؤولان حوزه صنایع آلاینده و مراکزی که به نحوی به محیط زیست آسیب می‌رسانند توصیه می‌شود از ارکان و ابعاد محیط زیست مراقبت کنند.

وی یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر را تولید محصول در عرصه صنایع دستی دانست و افزود: پرداخت تسهیلات مناسب به فعالان صنایع دستی، حمایت از تولیدات آنان و بازاریابی برای عرضه محصولات تولیدکنندگان این حوزه در فضای ملی، بین‌المللی و منطقه‌ای یک ضرورت است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر مهارت‌آموزی آحاد مختلف مردم را مورد تأکید قرار داد و ادامه داد: به تمام خانواده‌ها به ویژه جوانان و نوجوانان توصیه می‌شود که مهارت‌آموزی در عرصه صنایع دستی را مورد توجه قرار دهند و در فضای کسب و کار تولید محصولات صنایع دستی مشارکت کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اعلام داشت: سازمان بهزیستی به کودکان کار توجه ویژه کند و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و آموزش و پرورش با شرایط ویژه نسبت به تعلیم و تربیت و آموزش مهارتی آنها اقدام کنند.

صفایی با اشاره به فعالیت حوزه علمیه در نقاط مختلف استان تاکید داشت: به جوانان توصیه می‌شود نسبت به تحصیل در حوزه علمیه تلاش کنند.

خطیب نماز جمعه بوشهر، اضافه کرد: حوزه‌های علمیه استان بوشهر در سال‌های اخیر رشد بسیار فزاینده‌ای داشته است که به جوانان دختر و پسر استان بوشهر توصیه می‌شود در کنار مشارکت در مراکز آموزش عالی و دانشگاهی به فعالیت حوزوی هم توجه ویژه کنند تا استان بوشهر در آینده نه چندان دور عالمان بسیار بزرگ مانند علامه بلادی‌ها داشته باشد.

پایان خبر/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1273098

مهمترین اخبار ایران و جهان: