نیوز سیتی!

آخرین اخبار در مورد بنیاد ملی بازی های رایانه ای

افزایش بازیکنان پلتفرم کنسول در ایران

بررسی سهم بازیکنان پلتفرم کنسول در ایران در سال‌هاى 1394 تا 1400 از افزایش کاربران این پلتفرم خبر می‌دهد. به طوری‌که در سال 1400 بالغ بر 25 درصد از بازیکنان (شامل 8 میلیون و 500 هزار نفر) از این پلتفرم برای بازی استفاده کرده‌اند. به گزارش گروه  آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، شاخص‌ترین اطلاعات در خصوص استفاده از پلتفرم کنسول در میان بازیکنان ایرانی توسط بنیاد ملی بازی‌های رای ...

افزایش میانگین سنی بازیکنان پلتفرم رایانه

در ادامه سلسله گزارش‌های استخراج شده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از پیمایش ملی مصرف بازی‌های دیجیتال ایران در سال 1400، معاونت پژوهش این بنیاد گزارشی از شاخص‌ترین اطلاعات در خصوص استفاده از پلتفرم رایانه در میان بازیکنان ایرانی را منتشر کرده است. به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در ادامه سلسله گزارش‌های استخراج شده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از پیمایش ملی مصرف ...

کشورهای منطقه به لطف حضور نیروی انسانی ایرانی در حوزه بازی و انیمیشن دست برتر را پیدا کرده‌اند!

مهدی جعفری جوزانی، فعال حوزه بازی و انیمیشن می‌گوید که سیاست‌های غلط دولت قبل در حوزه صنایع فرهنگی باعث مهاجرت استعدادهای این حوزه به کشورهای منطقه شد. به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، صنایع سرگرمی و اهمیت آن در دنیای امروز، یکی از مباحث مهمی است که طی سال‌های اخیر بیش از پیش در رسانه‌ها به آن پرداخته شده است. امروزه بازی و انیمیشن به عنوان مصادیق مهم صنایع سرگرمی، در کشور ما جایگاه ویژه‌ا ...

نظام رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای در اردبیل اجرا می‌شود

اردبیل- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: نظام رده بندی سنی ارائه بازی رایانه‌ای در استان اردبیل اجرایی و عملیاتی می‌شود.به گزارش خبرنگار مهر، امیر رجبی بعد از ظهر سه شنبه در آئین راه اندازی مجتمع دیجیتالی فدک در اردبیل اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب این نظام رده بندی سنی تلاش می‌کند تا در پنج گروه سنی بازی‌های رایانه‌ای مناسب با فرهنگ و هویت ایرانی – اسلامی را به کود ...

بانوان ایرانی؛ بازیکن‌تر از قبل / سهم ۴۱ درصدی زنان از علاقمندان به بازی‌های رایانه‌ای

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اطلاع نگاشت مصرف بازی در میان زنان ایرانی تا سال ۱۴۰۰ را با توجه به آخرین پیمایش مصرف بازی‌های دیجیتال در ایران منتشر کرد. براساس این گزارش مصرف بازی در میان زنان ایرانی رو به افزایش است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، با توجه به اطلاعات استخراج شده از پیمایش مصرف سال ١٤� � از میان ٣٤ میلیون بازیکن ایرانی تقریبا ١٤ میلیون نفر یا به عبارتی ٤١ درصد از بازیکنان زنان هستند. با ...

وعده وزیر ارشاد برای بازی‌سازان رایانه‌ای/ خانواده‌ها به نظام وارداتی ما اعتماد کنند

محمدمهدی اسماعیلی از تولید بازی‌های رایانه‌ای ایرانی ابراز امیدواری کرد و این وعده را به بازی‌سازان این عرصه داد که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای حمایت و پشتیبانی خواهد کرد. به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاح مرکز پایش کیفیت بازی‌های رایانه‌ای و رونمایی از پوستر هشتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران تصریح کرد: امروز بازی‌های رایانه‌ای یک سرگرمی مه ...

جام قهرمانی بازی رایانه‌ای در ۶ استان کشور برگزار می‌شود

اردبیل- مسئول روابط بین‌المللی بنیاد بازی‌های رایانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جام قهرمانی بازی رایانه‌ای در ۶ استان کشور به مدت سه روز برگزار می‌شود. به گزارش خبرنگار مهر، سجاد مقدم عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر بازی‌های رایانه‌ای تفریح نبوده و به یک رسانه در کشور تبدیل شده است. خبرنگار مهروی با اشاره به اینکه دشمن روی این بخش از بازی‌ها و رسانه سرمایه‌گذار ...

آشوبگری، خشونت و بازی‌های رایانه‌ای با هم رابطه دارند؟

حضور بازی‌های دیجیتال در زندگی بسیاری از مردم انکارناپذیر است. تاثیر این حضور در زندگی روزمره و بحران‌های زندگی قابل بررسی است. در این گزارش با مصطفی ضابطی در این باره گفت و گو کرده‌ایم. خبرگزاری مهر؛ گروه مجله-محدث تک‌فلاح: صحنه‌های آشوب‌های اخیر تکرار آشوب‌های خیابانی قبلی نبود، بلکه آغاز فصل جدیدی از تصاویر خشنی بود که بسیاری اوقات از بازنشر آن منع داشتیم. خشونت‌های ناهنجار و نوع رفتار با طرف م ...

«آپارات گیم» تعطیل نشد

تهران- ایرنا- درحالی‌که گیمرها (بازی‌بازها) نسبت تعطیلی پلتفرم ایرانی بازی زنده اظهار نگرانی می‌کردند، آپارات‌گیم اعلام کرد فعلاً تصمیم تعطیلی این سرویس به تعویق افتاده است و این سرویس همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد. به گزارش ایرنا، این تصمیم پس از آن گرفته شد که مرکز ملی فضای مجازی در اطلاعیه‌ای از این سرویس خواست جهت حفظ حقوق عامه کاربران فضای مجازی، تا زمان بررسی اختلافات تصمیم خود را برای ت ...

آگاهی خانواده‌های ایرانی در حوزه بازی های رایانه ای بسیار پایین است

اصفهان- ایرنا- مدیر اداره مدیریت رده‌بندی سنی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت:سطح آگاهی خانواده ها در حوزه بازی های رایانه ای و محتوای این بازی ها در کشور ما بسیار پایین است. به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا احمدی روز پنجشنبه در نخستین ایستگاه "سواد بازی بنیاد ملی بازی های رایانه ای" برای پرسنل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن جلسات این اداره کل افزود: سواد بازی های رایانه ای موضوع بسیار مهمی است ...

بیش از ۴۵ هزار بازی رایانه‌ای در کشور رده‌بندی سنی شده است

اصفهان- ایرنا- مدیر اداره مدیریت رده‌بندی سنی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: تا کنون بیش از ۴۵ هزار عنوان بازی رایانه‌ای در کشور بررسی و رده‌بندی سنی شده است و خانواده‌ها می‌توانند بر اساس محتواهای آنها بهترین بازی را برای فرزند خود انتخاب کنند. به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا احمدی روز چهارشنبه در نخستین جلسه کارگروه فضای مجازی سالجاری در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: رده بندی ...

ظرفیت‌های خوبی برای تولید محتوای بازی‌های رایانه ای در اصفهان وجود دارد

اصفهان - ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: بطور قطع ظرفیت های خوبی در زمینه تولید محتوای بازی های رایانه ای در این استان است، اما نیاز به شناسایی استعدادها وجود دارد. به گزارش ایرنا، علی تمنایی روز چهارشنبه در اولین جلسه کارگروه فضای مجازی استان اصفهان در سالجاری افزود: ظرفیت های خوبی در زمینه تولید فیلم، انیمیشن، کلیپ و تولیدات چند رسانه ای (مولتی مدیا) در این استان وجود دارد. علی تم ...

اردوی آموزشی بازی‌سازی در کرمانشاه برگزار می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری اردوی آموزشی بازی سازی (بوت کمپ) در کرمانشاه خبر داد و گفت: این دوره شامل ۳۰ ساعت آموزش فشرده بازی‌سازی ویژه گروه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی است. «علی صفدری» روز جمعه در این ارتباط به ایرنا توضیح داد: این اردوی آموزشی از ۲۲ تا ۲۶ مرداد در پارک علم و فناوری استان برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان پس از اتمام فرآیند آموزش اولیه و تشک ...

جمعیت گیمرها و بازی‌کنندگان رایانه‌ای کشور بعد از بحران کرونا افزایش یافت

معاون بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: جمعیت افرادی که بازی آنلاین و برخط در ایران انجام می‌دهند، از آغاز دوران همه‌گیری کرونا به بعد افزایش محسوسی داشته است. - اخبار استانها -به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدصادق افراسیابی بعدازظهر امروز در کارگروه ساماندهی فضای مجازی استان قزوین که در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، اظهار داشت: جمعیت افرادی که بازی برخط در ایران ...

فراخوان ششمین دوره جایزه بازی‌های جدی منتشر شد

فراخوان ششمین دوره جایزه بازی‌های جدی ۱۴۰۱ (SeGaP۲۰۲۲) منتشرشد و این رویداد امسال نیز در سه بخش اصلی برگزار می‌شود. فراخوان ششمین دوره جایزه بازی‌های جدی ۱۴۰۱ (SeGaP۲۰۲۲) منتشرشد. این رویداد امسال نیز در ۳ بخش اصلی خود یعنی جشنواره بازی جدی سال ۱۴۰۱، هکاتون بازی‌های جدی ۱۴۰۱ و سمپوزیوم بازی‌های جدی ۱۴۰۱ برگزار می‌شود تا تمام بازی‌سازان و بازی‌پژوهان علاقه‌مند به تولید و مطالعه در حوزه سرگرمی­‌های ...

تولید بازی های رایانه ای تمدن ساز باعث تعمیق هویت ایرانی می شود

رئیس هیئت مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: تولید بازی‌های تمدن ساز با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و وزارت آموزش‌وپرورش باعث تعمیق هویت اسلامی ایرانی می شود. به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین جلسه هیأت امنای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: از آنجا که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تنها نهاد حاکمیتی محسوب می‌شود که در این حوزه به طور تخصصی ...

قهرمانان ملی در تولید بازی های رایانه‌ای مورد توجه باشند

قم- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: قهرمانان ملی باید در موضوع تولید بازی های رایانه‌ای مورد توجه باشند. به گزارش ایرنا، امیرعلی عموزاده روز سه‌شنبه در کارگروه کارگروه ساماندهی مراکز بازی های رایانه ای استان قم که با حضور سید صادق پژمان مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای در سالن جلسات تالار فرهنگ و هنر شهر قم ترتیب یافت، افزود: شخصیت‌های دینی مانند امام حسین(ع) و قهرمانان ملی م ...

فراخوان حضور بازی‌سازان در پویش بازی‌های موبایلی ایران منتشر شد

طبق فراخوان بنیاد بازی‌های رایانه‌ای، بازی‌سازان ایرانی تا ۱۹خرداد برای ثبت نام در پویش تابستانی «بازینو»، فرصت دارند. به گزارش خبرگزاری مهر، اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ که اختتامیه اولین دوره پویش حمایتی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از بازی‌های موبایلی ایرانی با عنوان «بازینو» برگزار شد، همانجا خبر ادامه دار بودن این پویش ملی هم رسانه‌ای شد. خبرگزاری مهرحالا این روزها بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در تدارک ...

همه چیز در مورد حذف بازی Apex از مارکت‌های ایرانی

تهران - ایرنا - کاربران ایرانی برای انجام بازی Apex مجبور بودند از VPN یا فیلترشکن استفاده کنند که این موضوع برای سنین پایین می‌توانست مشکلاتی را ایجاد کند. بازی Apex legends توسط شرکت Respawn Entertainment برای بازیکنانی که به بازی‌های بتل رویال علاقه دارند، ساخته شده است. شرکت آمریکایی سازنده بازی انجام این بازی را برای کاربران کشورهای کوبا، ایران، کره شمالی، سودان و سوریه بدون ذکر دلیل از دسترس ...

۲۰ درصد مخاطبان «آمیرزا» خارجی هستند

تهران- ایرنا- مدیرعامل و صاحب امتیاز بازی «آمیرزا» با تاکید بر ظرفیت‌های فرهنگی این بازی موبایلی پرطرفدار گفت: حدود ۲۰ درصد کاربران فعال ما از کشورهای اروپایی، آمریکایی و عربی هستند. به گزارش ایرنا از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مدیران این بنیاد از موسسه دانش‌بنیان «نردبان اندیشه فردا» صاحب امتیاز بازی موبایلی آمیرزا (پرمخاطب‌ترین بازی فارسی) بازدید کردند. در این دیدار که شهریار ازها ...

بازی‌های هکاتون ۱۴۰۰ در مسیر ساخت و تجاری‌سازی قرار می‌گیرد

روند ساخت و کمک به تجاری‌سازی بازی‌های هکاتون سال ۱۴۰۰(رویداد بازی‌سازی سه روزه) با حمایت مالی ساختار حمایتی همگرا بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی آغاز شد. به گزارش خبرگزاری مهر، روند ساخت و کمک به تجاری‌سازی بازی‌های هکاتون سال ۱۴۰۰(رویداد بازی‌سازی سه روزه) با حمایت مالی ساختار حمایتی همگرا بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی آغاز ...

مسئولین «بازی‌های جدی دیجیتال» را جدی بگیرند

تهران- ایرنا- سازنده بازی «ماسکتو بزن» گفت: برای گسترش صنعت بازی‌های کاربردی و هدفمند، لازم است مسئولان این بازی‌ها را جدی بگیرند و به این باور برسند که بازی‌های جدی می‌توانند تاثیرگذار و نتیجه‌بخش باشند. به گزارش خبرنگار تجسمی ایرنا، بازی جدی بازی‌ای است که هدفی فراتر از سرگرمی صرف را دنبال می‌کند و جذابیت رسانه بازی را به خدمت آموزش، تبلیغات و یا اصلاحات رفتاری در می‌آورد. محمد ملامحمد، دانش آمو ...

بازی‌های رایانه‌ای با سبک زندگی ایرانی و اسلامی از سوی غرب سانسور می‌شود

تهران- ایرنا- مدیر بخش نوجوان و سرگرمی‌های دیجیتال گفت: سالانه بیش از پنج هزار میلیارد تومان گردش مالی بازی‌های رایانه‌ای در کشور است که سهم بازار بومی کمتر از ۱۰ درصد است و از طرف دیگر دنیای غرب با محتوای تاریخ اسلام و سبک زندگی ایرانی یا مقاومت محصولی تولید نمی کند و حتی آن را سانسور می‌کند. مهدی جعفری‌جوزانی در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به ضرورت حمایت از بازی‌های ایران ...

بسته حمایتی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای اشتغال تدوین می‌شود

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در بازدید از استودیو بازی سازی «آنو»، از تدوین بسته حمایتی بنیاد برای اشتغال آفرینی در صنعت خلاق و دانش بنیان بازی‌های دیجیتال خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، معاونین و مدیران بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، با حضور در استودیو بازی‌سازی «آنو» در جریان فعالیت‌های توسعه‌ای جدید انجام شده این مؤسسه برای تولید بازی ...

فرصت ارسال اثر به رویداد جایزه ملی بازی‌پردازی تمدید شد

مهلت شرکت در اولین رویداد جایزه ملی بازی‌پردازی ایران تا پایان شهریور تمدید شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مهلت شرکت در اولین رویداد جایزه ملی بازی‌پردازی ایران که با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود، تا پایان شهریور تمدید شد. خبرگزاری مهراولین رویداد جایزه ملی بازی پردازی ایران، با هدف ایجاد فضای همکاری، تبادل اطلاعات و ارائه آخرین دستاوردهای علم ...

فعالیت در حوزه بازی‌های جدی موبایلی در ایران پوست کلفت می‌خواهد

تهران- ایرنا- پوریا اکبری از اعضای تیم سازنده بازی موبایلی «چلچلی» گفت: دوستانی که علاقه دارند بازی جدی بسازند باید در نظر داشته باشند ساخت این نوع بازی‌ها پوست کلفت می‌خواهد و علاوه بر چالش‌هایی که در ساخت دارد، دیر به ثمر می‌نشیند و باید برای برگشت سرمایه خود صبور باشند. لفظ بازی شاید معنای سرگرمی را متبادر ‌کند اما هدف همه انواع بازی‌ها تنها به تخلیه هیجان و یا پر کردن اوقات فراغت بازیکن خلاصه ...

بازی فاویان فنری اواسط تابستان منتشر می شود

بازی فاویان فنری پس از چند سال توقف، توسط استودیو نیو اواسط تابستان منتشر می شود. فرهود فرمند بازی ساز، در گفت و گو با خبرنگار مهر، گفت: بازی فاویان پس از چند سال توقف اواسط تابستان برای گروه سنی بالای سه سال منتشر می‌شود، اما با توجه به محتوای آتی این بازی در به روز رسانی‌ها، به دلیل سخت شدن محتوای داستانی، مخاطبان این بازی را گروه سنی بالای ۱۲ سال مورد هدف قرار می‌دهد. خبرنگار مهروی افزود: کتاب‌ ...

بازی‌های شناختی نشان اعتبار دریافت می‌کنند

نشان اعتبار بازی‌های شناختی توسط شورایی متشکل از ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به تولیدکنندگان بازی ها اعطا می‌شود. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، کارگروه شناسایی و ارزیابی بازی‌های شناختی که از دو سال پیش با برگزاری جلسات هم‌اندیشی میان متخصصان حوزه بازی‌های شناختی و سازمان‌های متول ...

مقالات بازی‌های دیجیتال کنفرانس پدافند سایبری ۲۹ اردیبهشت داوری می‌شوند

تهران- ایرنا- مقالات بخش بازی‌های دیجیتال در سومین کنفرانس ملی پدافند سایبری با همکاری معاونت پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای داوری می‌شوند. به گزارش ایرنا از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، «بازی‌های رایانه‌ای؛ چالش‌ها و فرصت‌ها» به‌عنوان یکی از دو محور ویژه سومین کنفرانس ملی پدافند سایبری در نظر گرفته شده است و معاونت پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای داوری مقالات این بخش، با دبیرخانه کنف ...

پایش مداوم کاربران، رمز موفقیت «آمیرزا» بود

تهران- ایرنا- معاون پژوهشی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: پایش مداوم بازار ویژگی مشترک بازی‌های بومی موفقی چون «آمیرزا» و «کوییز آو کینگز» بود. سازندگان این بازی‌ها روزها و ساعت‌ها خود را با کاربرانشان درگیر کردند تا بازی را زنده نگه دارند. حامد نصیری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا درباره دلیل موفقیت بازی‌های موبایلی بومی چون آمیرزا و کوییز آو کینگز گفت: خیلی از بازی‌های موبایلی که ساده ب ...

اطلاعی از محتوای آرکیدها دارید؟/جغله هایی که گوشه گیر شدند

در انتقال تکنولوژی‌ها و فرهنگ‌های مختلف، پای دستگاه‌های آرکید به عنوان یک سرگرمی به کشور باز شد و پس از گذشت سال‌ها متوجه می‌شویم محتوای بسیاری از آنها خشونت آمیز است! خبرگزاری مهر، گروه فرهنگ و اندیشه – زینب رازدشت: بازی‌های آرکید و دستگاه‌های سرگرمی که همواره پای ثابت شهربازی‌ها بوده و افراد زیادی را به خود جلب می‌کنند، جزو دوست داشتنی ترین دستگاه سرگرمی در همه دوران‌ها بوده اند. نکته جالب اینجا ...

«همگرا» از ۶۶ استودیوی بازی‌ساز حمایت کرد

تهران- ایرنا- ۶۶ استودیوی بازی‌سازی، طی سال گذشته حائز شرایط عضویت در دوره سوم ساختار هوشمند حمایتی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای «همگرا» شدند. به گزارش ایرنا از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، ساختار هوشمند حمایتی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از فعالان صنعت بازی کشور که با عنوان ساختار حمایتی همگرا از چند سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است، در سال ۱۴۰۰ نیز مانند دوره‌های گذشته، حمایت ...

تخصیص حمایت‌های بنیاد ملی بازی‌ها به استودیوهای بازی‌ساز

ساختار حمایتی همگرا بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با هدف حمایت از بازی‌سازان حمایت‌های خود را در قالب طرح‌های مختلف به استودیوها و تیم‌های عضو تخصیص داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، ساختار هوشمند حمایتی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از فعالان صنعت بازی کشور که با عنوان ساختار حمایتی همگرا از چند سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است، در سال ۱۴۰۰ نیز مانن ...

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نهاد حاکمیتی است

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بر خلاف تصور بسیاری از بازیسازان، یک نهاد حاکمیتی است و همه مجوزهایش، مجوزهای حاکمیت در صنعت بازی های رایانه ای است. خبرگزاری مهر، گروه فرهنگ و اندیشه _ زینب رازدشت: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای طی این سال‌ها به عنوان متولی صنعت بازی‌های رایانه‌ای، اقدامات اساسی را برای ارتقای این صنعت انجام داده است. هشتم اردیبهشت ماه سال ۹۸ ...

فرصت‌سازی نوروزی از بازی‌های دیجیتال

تهران- ایرنا- والدین می‌توانند در تعطیلات نوروز از بازی‌های دیجیتال به عنوان ابزاری برای رشد شناختی و مهارتی کودکان و استحکام بنیان خانواده استفاده کنند. این روزها با یک نگاه اجمالی به برنامه‌های روزانه افراد در سنین مختلف، به خصوص در سنین کودکی و نوجوانی، شاهد علاقمندی آنها به انجام بازی‌های ویدئویی هستیم که این علاقمندی در ایام کرونا با تعطیلی مراکز آموزشی، هنری، تفریحی و ورزشی به اوج خود می‌رسد ...

صنعت گیم در سالی که گذشت

صنعت گیم در سالی که گذشت، با مشکلات بسیاری روبرو شد، تا جایی که بسیاری از شرکت های بازی سازی به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند. خبرگزاری مهر، گروه فرهنگ و اندیشه _ زینب رازدشت: در سالی که گذشت صنعت گیم کشور دچار فراز و فرودهای بسیاری شده بود و بسیاری از شرکت‌های بازی سازی به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی‌های پی در پی تعطیل شده بودند و حتی تعدادی از بازیسازان به خارج از کشور مهاجرت کردند که البت ...

فراخوان تولید بازی های ویدئویی در حوزه متاورس منتشر شد

فراخوان رویداد مشترک بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و اپراتور همراه اول برای تولید بازی های ویدئویی در حوزه متاورس منتشر شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، فراخوان تولید بازی‌های ویدئویی در حوزه متاورس با هدف معرفی، حمایت و ایجاد انگیزه برای کاربران و بازی‌سازان برای ورود به دنیای متاورس منتشر شد. خبرگزاری مهردر این رویداد که با همکاری ساختار حمایتی همگرا، ...

نهاد کتابخانه‌ها طراح و حامی مساله هکاتون بازی‌های جدی ۱۴۰۱ شد

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف ترویج و ارتقا جایگاه کتاب و کتابخوانی، به‌عنوان طراح مساله از هکاتون بازی‌های جدی در ششمین دوره جایزه بازی‌های جدی حمایت می‌کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، جایزه بازی‌های جدی از چند سال گذشته به ابتکار بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که از سال ۱۳۹۹ به جمع شبکه بزرگ حامیان ای ...

حمایت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از «هکاتون ۱۴۰۱»

تهران- ایرنا- نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف ترویج و ارتقا جایگاه کتاب و کتابخوانی، به‌عنوان طراح مسأله از هکاتون بازی‌های جدی در سال ۱۴۰۱ حمایت می‌کند. به گزارش ایرنا از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، جایزه بازی‌های جدی از چند سال گذشته به ابتکار بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که از سال ۱۳۹۹ به جمع شبکه بزرگ حامیان این رویداد پیوسته است، ...

والدین به محتوای بازی‌های رایانه‌ای حساس باشند / مسئولان احاطه ندارند

با وجود جمعیت حداقل ۳۵ میلیونی کاربر بازی‌های دیجیتالی با میانگین ۹۳ دقیقه بازی در روز، مسئولان ما چه برنامه متناسبی داشتند؟ اکنون فلان بازی ۵ میلیون تومانی خارجی را در ایران با ۴۰ هزار تومان دانلود می‌کنید. - اخبار فرهنگی -به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در گذشته مرسوم بود که برخی بازی‌ها به صورت گروهی بین کودکان و نوجوانان انجام و در نهایت سبب رشد بُعد اجتماعی و تحرک جسمانی‌شان می‌شد، ا ...

دانشگاه صنعتی شریف میزبان جایزه بازی‌های جدی ۱۴۰۱ شد

ششمین دوره جایزه بازی‌های جدی، آذرماه سال آینده به میزبانی دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و به ابتکار بنیاد ملی بازی های رایانه ای برگزار می‌شود. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، ششمین دوره رویداد جایزه بازی‌های جدی 1401(SeGaP2022) آذر سال آینده، به میزبانی دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و براساس روال پنج دوره گذشته، در سه بخش اصلی جشنواره، هکاتون و س ...

پیوند بازی‌سازی و «مِتاوِرس» تشریح شد

تهران- ایرنا- بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با انتشار یک گزارش جامع به تشریح متاورس، تاریخچه، چیستی و اقتصاد آن و سرنوشت بازی‌ها در این دنیای دیجیتال پرداخت. متاورس از کلمات متا به معنای ماورا و یونیورس به معنای دنیا، ایجاد شـده اســت. متاورس در واقع ادغام فناوری‌های پیچیده و رو به رشـــد، خلاقیت در ایجاد و کنترل پول، حمل ونقل، سرگرمی، تحصیلات، مدیریت پروژه، تجارت، بانکداری، روابط جهانی، پزشکی، آزم ...

جایزه ملی بازی‌پردازی ایران راه‌اندازی شد

تهران- ایرنا- اولین رویداد «جایزه ملی بازی‌پردازی ایران» به همت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود. به گزارش ایرنا از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، جایزه ملی بازی‌پردازی ایران با هدف ایجاد فضای همکاری، تبادل اطلاعات و ارائه آخرین دستاوردهای علمی و عملیاتی در حوزه بازی پردازی ویژه شرکت‌های طراح نرم‌افزارهای بازی با پایه آموزشی، بازی‌های جدی و بازی‌های ویدئویی برگزار می‌شود. جایزه ملی بازی‌پ ...

دانشگاه شریف میزبان «جایزه بازی‌های جدی» ۱۴۰۱ شد

تهران- ایرنا- ششمین دوره از «جایزه بازی‌های جدی» به میزبانی دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود. به گزارش ایرنا از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، ششمین دوره رویداد جایزه بازی‌های جدی ۱۴۰۱(SeGaP۲۰۲۲) آذر سال آینده، به میزبانی دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و براساس روال پنج دوره گذشته، در سه بخش اصلی جشنواره، هکاتون و سمپوزیوم برگزار می‌شود. جایزه بازی‌های جدی که چند سالی ...

تعطیلی استودیوهای بازی‌سازی تهدید نیست

تهران-ایرنا- معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان اینکه تعطیلی برخی از استودیوهای کوچک بازی‌سازی طبیعت بازار است، گفت: بازار سالم بازاری‌ست که موفق‌ها در آن بمانند و ضعیف‌ترهایی که نمی‌توانند و شایستگی کافی برای پیشرفت ندارند، حذف شوند. حامد نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره موج تعطیلی استودیوهای بازی سازی در چند سال اخیر گفت: از نظر من تعطیل شدن برخی استودیوها الزاما چیز بدی نی ...

حمایت از پشتوانه‌سازی پژوهشی در صنعت بازی کشور

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از حمایت این نهاد در زمینه ایجاد پشتوانه‌های پژوهشی لازم در صنعت بازی کشور خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، سیدصادق پژمان در مراسم رونمایی از کتاب «روندهای نوظهور در بازی‌های دیجیتال» که در فرهنگسرای رسانه برگزار شد، با اشاره به وظایف راهبردی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در حوزه پشتوانه‌سازی پژوهشی، نظری و علمی نسل‌های تازه هنر، صنعت و رسانه بازی گفت: بنیاد ملی ...

اجتماعات تخصصی؛ آنچه نباید نادیده گرفت

تهران-ایرنا- در شرایط فعلی حاکم بر بوم‌سازگان نوآوری کشور که با چالش‌هایی از منظر مسائل اقتصادی و حکمرانی مواجه است، آنچه همچون آتش زیرخاکستر می‌تواند برای عبور از بحران چاره‌ساز باشد، کمک به خلق و تحکیم هسته‌هایی عمدتا غیررسمی اما با تعهد عاطفی و ارزشی بالا حول مسائل مختلف است. بوم‌سازگان بازی‌های دیجیتال، اگرچه «به اشتباه» کوچک و در مواردی «بازیچه» به نظر می‌رسند، دست کم برای فعالان فرهنگی، اقتص ...

هزینه ۴ هزار و ۳۰۰ میلیاردی بازیکنان ایرانی برای محتوای دیجیتال

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: بازیکنان ایرانی برای سخت افزار و نرم افزارهای دیجیتال چهار هزار و 300 میلیارد تومان هزینه می‌کنند که لزوم اولویت بخشی به این صنعت را نشان می‌دهد. به گزارش خبرگزاری مهر، سید صادق پژمان، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و مهدی رمضانی، سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی کشور در نشستی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های دو مجموعه در زمینه ترویج و تقویت فرهنگ کت ...

مزایای مثبت و منفی بازی‌های رایانه‌ای در مستند «جهان بازی»

تهران- ایرنا- مجموعه مستند «جهان بازی» به کارگردانی محمدحسن یادگاری تولید جدید شبکه مستند سیماست و با نگاهی جدید سراغ این موضوع جنجالی رفته است و مزایای مثبت و منفی بازی‌های رایانه‌ای را مورد تحلیل قرار داده است. به گزارش ایرنا از معاونت سیما، مجموعه مستند جهان بازی به کارگردانی محمدحسن یادگاری تولید جدید شبکه مستند سیماست که از روز سه‌شنبه روی آنتن می‌رود. جهان بازیمحمدحسن یادگارییادگاری درباره س ...

بازی دیگر فقط یک سرگرمی نیست

تهران- ایرنا- بازی دیگر فقط یک سرگرمی نیست، یک پارادایم توسعه فناوری و جامعه‌سازی بوده و محلی است که فناوری‌های نوین در آن پیشنهاد و آزمایش می‌شوند. همزمان با تغییر الگوهای شکل‌گیری فرهنگ عمومی و نسل‌های برخاسته از انقلاب دیجیتال که در پدیده‌هایی مانند کرونا، به وسیله یک پیشران به صورت اضطراری زیست‌شان به فضای مجازی منتقل شد، ما به زودی با جامعه‌ای روبرو می‌شویم که مولفه‌های شکل‌گیری فرد فرد آن از ...

تاکید وزیر فرهنگ بر طراحی گام تحولی زیست‌بوم بازی‌های دیجیتال

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی در نشست با هیئت مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای با اشاره به اهمیت و جایگاه این بنیاد، بر طراحی گام تحولی برای زیست بوم بازی‌های دیجیتال تاکید کرد. به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی روز سه شنبه در نشست با اعضای هیئت مدیره بنیاد ملی بازی های رایانه ای ضمن اشاره به اهمیت بازی های دیجیتال در ابعاد فرهنگی و اقتصادی، تأکید کرد: سهم صنایع فرهنگی در ...

مهمترین اخبار ایران و جهان: