نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 10:27

مسؤولان با برطرف کردن مشکلات اقتصادی وفای عهد کنند

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه دشمنان در مقابل سلاح فرهنگ شهادت خلع سلاح و ناکارآمد هستند، گفت: شهدا با خون خود وفای به عهد کردند و حالا وفای مدیران دستگاه‌های اجرایی این است امور مربوط به اقتصاد، عمرانی و آبادانی مملکت را جدی بگیرند و به این مردم شهید داده باوفا برسند و کم و کسری‌ها را ببینند و مساله‌ها را حل کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی صبح امروز در مراسم اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید رضا شیخی در ستاد فرماندهی انتظامی مازندران اظهار کرد: کربلا و عاشورای حسینی تابلوی زیبایی از وفا و جفا است؛ وفایی که هیچ حد و حصر و مرز واقعا ندارد.

وی با بیان اینکه نهایت وفای بی‌نهایت یاران امام حسین(ع) در مقابل جفای بی‌نهایت دشمنان در حق ایشان می‌بینیم، افزود: از ویژگی‌های مهم مؤمنان وفای به عهد و میثاق بود که در احادیث ما وفای به عهد یکی از نشانه‌های راستین مسلمانان است‌.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: وفا در آیین و دین ما جایگاهی بسیار با ارزش و در مقابل جفا بسیار خطرناک بود و نشانه نفاق است.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه انسان مومن نباید نفاق داشته باشد، تصریح کرد: وفا را در تابلوی عاشورا به زیبایی می‌بینیم.

وی اظهار کرد: امروز هم نمونه‌های زیبایی از وفا و صفا در جامعه اسلامی مشاهده می‌کنیم؛ رویش‌هایی که ما در حوزه وفا و صفا مشاهده می‌کنیم بسیار بسیار زیاد است؛ به‌طوری‌که در این مقطع از تاریخ ملت ما ۲۳۰هزار شهید یعنی انسان‌های مظهر وفا و صفا تقدیم راه حق و حقیقت کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هر کدام از شهیدان ما نمونه‌های ارزنده و درخشنده از وفای به رهبرشان، دین‌شان، مملکت‌شان و مردم‌شان بودند، افزود: چهار شهید عزیزی که از حوزه پلیس و نیروی پرافتخار انتظامی وفاداری خود را نشان دادند و خانواده خود را سرافراز کردند.

محمدی لائینی با اعلام اینکه شهیدان خودشان پیام حیات و زندگی دارد، تصریح کرد: مکتبی که امام حسین(ع) دارد این مکتب از مرگ و شهادت هیچ باکی ندارد، بزرگ‌ترین نقطه قوت ما همین موضوع است.

وی ادامه داد: دشمنان همه چیز را می‌توانند بر آن فائق آیند اما چیزی بالاتر از سلاح شهادت نیست، دشمنان در مقابل این سلاح یعنی فرهنگ شهادت خلع سلاح و ناکارآمد هستند‌.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه شهید شیخی وفای خود را نشان داد و آخرین شهید نیست، اظهار کرد: امروز وظیفه ما این است یک عمر در مقابل امام حسین(ع) سلام دادیم و گفتیم ای کاش با شما بودیم باید ارادت ورزی و ابراز احساسات نسبت به اسوه شهیدان در زندگی ما خود را نشان دهد.

محمدی لائینی یادآور شد: امروز وفای نیروهای امنیتی در این است که در حوزه امنیت پایداری، دقت و مراقبت‌های خود را به نحو احسن نشان دهند؛ وفای نهادهای امنیتی و اطلاعاتی به این است که هوشیار و بیدار باشند.

وی یادآور شد: باوجود اینکه ۱۸ دستگاه فرهنگی در جامعه داریم اما با این حال در جامعه معضل فرهنگی داریم که معلوم می‌شود که در حوزه فرهنگ مساله را جدی نگرفتیم و وفای خودمان را آنگونه که باید نشان ندادیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: اگر ما در برخورد با اغتشاشات و ناهنجاری‌ها و قبح‌زدایی از بسیاری حرام‌های سیاسی و شرعی فقط بخواهیم به برخوردهای سلبی قناعت کنیم قطعا ناکارآمد است و باید کارهای فرهنگی خودمان را هم داشته باشیم.

محمدی لائینی بیان کرد: وفای دستگاه‌های اجرایی هم این است امور مربوط به اقتصاد، عمرانی و آبادانی مملکت را جدی بگیرند و به این مردم شهید داده باوفا برسند و کم و کسری‌ها را ببینند و مساله‌ها را حل کنند.

وی با اعلام اینکه مازندران ما پنج مساله اصلی و مشترک دارد، اظهار کرد: تیم استاندار مازندران مساله‌یابی خوبی انجام دادند و تشکیلات سپاه در طرح توسعه خودشان در این حوزه‌ها فعالیت‌های خوبی کردند لازم است بنشینید این مساله‌ها را حل کنید.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مردم ما که طی دهه‌های قبل وفای خود را نسبت به انقلاب نشان دادند امیدواریم امیدوارتر شوند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1404791

مهمترین اخبار ایران و جهان: