نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 01:42

پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به هنرمندان

رشت - مشاور وزیر و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر از پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به هنرمندان خبر داد و گفت :۳ هزار هنرمند گیلانی عضو صندوق اعتباری هنر هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجید پور احدی امروز یکشنبه در مراسم تجلیل از مفاخر فرهنگ و هنر با عنوان «میلاد نامداران» استان گیلان در رشت، اظهار کرد: تجلیل و تکریم از هنرمندان در بخش‌های مختلف مورد توجه دولت سیزدهم است.

وی از عضویت ۱۰۰ هزار هنرمند در صندوق اعتباری هنر خبر داد و افزود: این صندوق به‌عنوان بزرگترین نهاد حمایتی از هنرمندان کشور گام مثبتی و مؤثری در این بخش برداشته است.

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به جمعیت ۱۰۰ هزار نفری تحت پوشش این صندوق، بیان کرد: از این تعداد ۵۴ هزار نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی، سه هزار نفر مستمری بگیر و ۶۰۰ نفر تحت پوشش طرح تکریم قرار دارند.

پور احدی از پرداخت ۳۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه در بخش بیمه هنرمندان خبر داد و اضافه کرد: این رقم برای کمک به بیمه هنرمندان از سوی صندوق اعتباری هنر پرداخت می‌شود.

وی از پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به هنرمندان خبر داد و افزود: پرداخت تسهیلات یارانه‌ای و کم بهره به هنرمندان از جمله خدمات صندوق اعتباری هنر به جامعه هنری و رسانه‌ای است.

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به پرداخت ۴ میلیارد تسهیلات کم بهره به هنرمندان گیلانی در سال گذشته، بیان کرد: در سه ماهه نخست سال ۳.۵ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به هنرمندان گیلان پرداخت شده است.

پور احدی با بیان اینکه رویکرد صندوق اعتباری هنر در پرداخت تسهیلات تغییر کرده است، گفت: سال‌های گذشته از مرکز اقدام به پرداخت تسهیلات صورت می‌گرفت اما امسال این اختیار را به استان‌ها واگذار کردیم و در همین راستا ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار در اختیار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۳ هزار هنرمند گیلانی تحت پوشش صندوق اعتباری هنر هستند، افزود: از این تعداد ۲ هزار نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی، ۱۵۰۰ نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی، ۵۴ نفر مستمری بگیر و ۱۲ نفر در طرح تکریم قرار دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1364647

مهمترین اخبار ایران و جهان: