نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 00:16

تعمیق بخشی روح حیات جامعه در گرو دریافت مفاهیم قرآنی است

اردبیل-رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: تعمیق بخشی روح حیات جامعه با معنویت در گرو دریافت مفاهیم عمیق قرآنی میسر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کثیرلو شامگاه یکشنبه در دیدار با مسئولان مؤسسه قرآنی نورالمبین اردبیل اظهار کرد: کار و فعالیت در حوزه قرآنی و تلاش برای گسترش مفاهیم عمیق معنوی و قرآنی در سطح جامعه کار جهادی و بسی ارزشمند است.

وی با تبیین و تشریح اهمیت ترویج و گسترش مفاهیم قرآنی در خانواده‌ها افزود: گسترش مفاهیم قرآنی موجب سوق انسان به ارزش‌های والای زندگی و موجب تعمیق بخشی روح حیات با معنویت خواهد بود که در نتیجه امر، تحقق یافتن جامعه پاک و سالم که رفتارها در آن مطابق با احکام و شرعیت اسلامی است، شاهد خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در ادامه با بیان راهکارهای تسریع و تسهیل و ایجاد جذابیت‌های لازم در آموزش مفاهیم قرآنی خاطرنشان کرد: یکی از ضرورت‌های این اقدام استفاده از ظرفیت‌های تکنولوژی‌های نوین و دیجیتالی کردن و در دسترس قرار دادن این آموزش‌ها در بین مردم به ویژه در قشر نوجوان و جوان جامعه است به صورتی که با کمترین هزینه و در سریع‌ترین زمان ممکن به محتوای تولید شده در خصوص مفاهیم قرآنی دسترسی پیدا کرد.

حجت الاسلام کثیرلو با بیان اینکه یکی از نهادهای مؤثر در ایجاد بستری برای آشنا ساختن جامعه با مفاهیم و ارزش‌های قرآنی آموزش و پرورش است، ادامه داد: مسئولان و برنامه ریزان می‌توانند با جدیت و اشرافیت بیش از پیش بر موضوع نسبت فراهم نمودن آموزش‌های دیجیتالی از سنین پایه اقدام کرده و با ابزارهای مختلف موجب گرایش این قشر را رقم بزنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1364591

مهمترین اخبار ایران و جهان: