نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 14:10

فرهنگ اسلامی و قرآنی به صورت عمومی در جامعه نشر داده شود

شیراز- امام جمعه شیراز گفت: با توجه به برنامه هایی که دشمنان برای عدم نشر فرهنگ الهی دارند باید معارف اسلامی و قرآنی به صورت عمومی برای تمام آحاد جامعه نشر داده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه عاشورایی شیراز بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در خطبه‌های اول نماز جمعه مورد توجه بود موضوع نشر فرهنگ امام حسین (ع) است که یکی از نمودهای این نشر فرهنگی نیز پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: امام شناسی در فلسفه اسلامی، نوعی حکومت مبتنی بر قرآن بوده که باید در مقابل سایر حکومت‌های سیاسی در جهان به خوبی نشر داده شده و جهانیان از این حکومت اسلامی آگاه شوند.

آیت الله دژکام در خصوص ویژگی‌های امام در میان بیانات امام حسین (ع) نیز تصریح کرد: سیاست و دینداری در ملت اسلامی جدا از یکدیگر نبوده و بر اساس بیانات امام حسین (ع) امام در جامعه اسلامی فردی است که احکام قرآن را در جامعه اجرایی کند.

وی ادامه داد: دشمن در تلاش است رابطه عمیق ملت با خداوند در قالب معنویت را به ارتباطی خصوصی میان فرد با خداوند تقلیل دهد بر این اساس باید نسبت به ترویج معارف اسلامی در جامعه اقدام کرد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: بر اساس بیانات امام حسین (ع) امام در جامعه اسلامی فردی است که باید علاوه بر آگاهی از معارف اسلامی نسبت به اجرایی کردن معارف در جامعه اقدام کند از این رو جامعه باید زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) و محقق کننده معارف اسلامی و قرآن باشد.

وی تاکید کرد: مفاهیم قرآنی باید در جامعه به صورت عمومی آموزش داده شود این در حالی است باید تمامی آحاد جامعه نیز خواستار اجرایی شدن این مفاهیم باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: بر اساس بیانات امام حسین (ع) امام در جامعه اسلامی باید دارای ویژگی‌هایی نظیر عدالت، اجرایی نمودن قوانین بر مبنای معارف اسلامی و وقف تمام وجود برای خداوند است.

او در ادامه بیان کرد: عزاداری حسینی نباید تنها به دهه اول محرم اختصاص یابد بلکه باید در طول ماه محرم و صفر نسبت به اقامه عزاداری حسینی اقدام کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1412391

مهمترین اخبار ایران و جهان: