نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 14:52

رخت عزای سالار شهیدان بر تن مردم خوزستان

همزمان با فرا رسیدن عاشورای حسینی آیین سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) و 72 یار باوفایش با حضور مردم همیشه در صحنه در نقاط مختلف خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، به مناسبت فرا رسیدن عاشورای حسینی، سالروز شهادت مظلومانه سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و 72 یار باوفایش همچون سال‌های گذشته با حضور مردم ولایتمدار و شهیدپرور در نقاط مختلف استان خوزستان زادگاه سردار شهید بهنام محمدی‌راد و سردار شهید صدرالله فنی در دمای بالای 50 درجه سانتی‌گراد برگزار شد.

عزا و ماتم حضرت امام حسین(ع) همزمان با عاشورای حسینی با وجود شدت گرما با حضور اقشار مختلف مردم در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و دیگر اماکن مذهبی نقاط مختلف استان خوزستان دیار سردار سرلشکر شهید علی هاشمی، سردار شهید محمدرضا علیخانی و سردار شهید فرامرز رضازاده برگزار شد که عزاداران سرشک از دیدگان جاری کردند.

 

همزمان با فرا رسیدن ماه محرم الحرام و عاشورای حسینی از سوی هیئت مکتب الزهرا(س) آیین عزاداری در حرم علی بن مهزیار اهوازی نیز در جوار تربت پاک شهید سید مرتضی شفیعی، شهید ایمان عباسی، شهید محمد ظهیری، شهید سید عمار موسوی و شهید سید اصلان حسینی‌ملایی برگزار شد که جمع زیادی از از جوانان و نوجوانان خوزستانی در این آیین شرکت کردند.

در مسجد امام حسن عسکری(ع) چهار راه اباذر(زند)، مسجد ابالفضل(ع) بهارستان، مسجد فاطمیه کیانپارس، مسجد چهارده معصوم(ع) فاز یک پادادشهر، مسجد ارشاد خیابان شهید جعفر سپهری، مسجد حضرت ولیعصر(ع) گلستان و مسجد حضرت جوادالائمه(ع) پادادشهر اهواز نیز همزمان با عاشورای حسینی آیین سوگواری برگزار شد و همشهریان شهید بیژن ماسوریان، شهید خالد ماموسیان، شهید حمیدرضا فاطمی‌اطهر، شهید بهزاد جلیلی، سرباز شهید مهرداد مکوندی و سرباز شهید یونس هویزه‌راکی در این محافل به عزاداری پرداختند.

 

در حسینیه امام حسن مجتبی(ع) فاز 2 پادادشهر که به بیت الحسن(ع) معروف است نیز همزمان با عاشورای حسینی آیین سوگواری از سوی هیئت فدائیان حسین(ع) برگزار شد که حجت‌الاسلام میثم نیله‌چی سخنران برنامه بود و محمدحسین پورفاطمی نیز در این محفل به نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی پرداخت.

سوگواری عاشورا در کنار سردار هور

همچنین در مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) کوی ملت، مسجد ولایت سه راه گلستان، مسجد حضرت مهدی منتظر(عج) کیانپارس، مسجد الهادی(ع) آریاشهر و مسجد بلال سپیدار عزاداری به مناسبت فرا رسیدن عاشورای حسینی برگزار شد که همشهریان سردار شهید سید جاسم نوری، سرباز شهید محمدباقر حسینی‌مارانی، شهید علی زندی، شهید سینا آقاجری و شهید سید حسن سواری در این برنامه‌ها حضور یافتند.

آیین سوگواری عاشورای امام حسین و یاران باوفایش در مسجد امام علی(ع) کیان آباد برگزار شد که یکی از مداحان در این محفل در جمع همشهریان سردار شهید علی لویمی، شهید علی کمایی، شهید محمد عذاری، شهید رضا شعیبی، شهید اسماعیل شفیعی‌نژاد و شهید میلاد جهانگیری‌نژاد به مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی پرداخت.

 

 

همزمان با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) آیین بزرگداشت سالگرد شهادت شهید سید شهریار اولیائی‌پور فرزند سید علی که در تاریخ 18 آذرماه سال 1338 دیده به جهان گشود و پنجم مردادماه سال 1365 در اراک به شهادت رسیده بود در کنار تربت پاکش در قطعه 2 گلزار شهدای اهواز برگزار شد.

 

همچنین همزمان با عاشورای حسینی آیین عزاداری در یادمان سردار سرلشکر شهید علی هاشمی در جوار تربت پاک سردار شهید مهدی نریمی، سردار شهید حسن بهمنی، سردار شهید داریوش باقری‌کاهکش و سردار شهید جبار دریساوی برگزار شد که حجت‌الاسلام سعید شحیطاط در این برنامه به مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی پرداخت.

 

همچنین همزمان با روز عاشورای حسینی صبح امروز دعای ندبه با حضور خیل عاشقان و جمعی از رزمندگان اسلام در یادمان سردار سرلشکر شهید علی هاشمی برگزار شد که حجت‌الاسلام سید مرتضی موسوی در این آیین به سخنرانی پرداخت و محمد مهدوی‌خواه نیز در این آیین مرثیه‌سرایی کرد.

عزاداری هیئت اصحاب الحسین(ع) در سوگ سرور شهیدان

همزمان با عاشورای حسینی مراسم سوگواری و عزاداری با حضور مردم اهواز در مسجد الغدیر کوی جمهوری اسلامی برگزار شد که شیعیان آن حضرت و همشهریان سرباز شهید ایوب راشدی‌پور، شهید حمزه بهمنش، شهید مهران محمودی، شهید سید علی اصغر موسویان، شهید حسین کرمی‌رهدار، شهید محمد ستاره‌مردی، سردار روزبه هلیسایی و سردار شهید فرشاد حسونی‌زاده در آن شرکت کردند.

 

در مسجد امام حسن مجتبی(ع) خیابان شهید علیرضا نظر آقایی کوی ابوذر اهواز نیز به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با حضور قشرهای مختلف مردم آیین سوگواری برگزار شد که یکی از خطبای اهواز در این محفل نورانی به سخنرانی پرداخت.

در کوی شهید مدرس اهواز نیز مردم با حضور در دستجات عزاداری در روز عاشورای حسینی و سالروز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش به سوگواری پرداختند و در عزای سرور و سالار شهیدان بر سر و سینه زدند.

همچنین آیین بزرگداشت سرباز شهید فریدون اسماعیلی فرزند امامقلی که در 27 خردادماه سال 1362 در سن 23 سالگی شهد شیرین شهادت را نوشید در کنار تربت پاکش در قطعه یک گلزار شهدای اهواز برگزار شد که حاضران این این رزمنده دلیر ادای احترام کردند.

 

از سوی هیئت اصحاب الحسین(ع) فاز 2 پادادشهر نیز همزمان با روز عاشورای حسینی سوگواری و عزاداری با حضور ارادتمندان سرور و سالار شهیدان در خیمه‌گاه این هیئت در خیابان ارشاد برگزار شد که همشهریان شهید مجید خمبی‌شوشتری، شهید محمد خمبی‌شوشتری و شهید احمد خمبی‌شوشتری با نوای حسن صائمه و عیسی اهوازی به زنجیرزنی پرداختند.

عزاداری مردم شهر آزادی در سوگ امام سوم

همچنین از سوی هیئت زنجیر زنان حسین ابن علی(ع) شهر آزادی اندیمشک سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) در مقبره آقا سید احمد تفاخ در جریه سید احمد برگزار شد که جمعی از اقشار مختلف مردم در این محفل عزا شرکت کردند.

 

آیین سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) همزمان با سراسر کشور به رسم هر ساله با حضور اقشار مختلف مردم در شهرستان لالی دیار شهید اسکندر حاجی‌پور، شهید چنگیز حاجی‌پور، شهید خیبر حاجی‌پور و دانش‌آموز شهید ذوالفقار کریمی برگزار شد .

این برنامه مذهبی که همه ساله با حضور دسته‌جات مختلف مذهبی برگزار می‌شد که امسال نیز با حضور پررنگ مردم از میدان صاحب‌الزمان(عج) تا محل یادمان شهدای گمنام لالی برگزار شد که اهالی لالی با پای پیاده این مسیر را طی کردند و به عزاداری و سوگواری پرداختند.

در مسیر عزاداری مردم از میدان صاحب‌الزمان(عج) تا یادمان شهدای گمنام لالی ایستگاه‌های صلواتی بر پا شد که با توزیع نذورات مردمی، آب و شربت در گرمای شدید این روزهای خوزستان به مردم خدمت می‌کردند.

 

در پایان عزاداری حجت‌الاسلام محمد گرمسیری امام جمعه لالی در جمع عزاداران حسینی در یادمان شهدای گمنام سخنرانی کرد و سوگواران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با مداحی مداحان اهل بیت(ع) به سینه زنی پرداختند.

حرم دانیال نبی(ع) میزبان عزاداران حسینی

در شهر کوت عبدالله شهرستان کارون نیز با حضور اهالی دیار شهید حسن حزباوی، شهید جبار عراقی، شهید سجاد باوی، شهید عباس کردانی، سرباز شهید نجم‌الدین باوی و سرباز شهید نبی دریس عزاداری و سوگواری روز دهم محرم و عاشورای حسینی برگزار شد.

 

همزمان با عاشورای حسینی عزاداری و سوگواری در حرم مطهر حضرت دانیال نبی(ع) در شوش دانیال هم برگزار شد که اقشار مختلف مردم به همراه علما و روحانیون در این آیین سوگواری حضور یافتند و مداحان در جمع اهالی دیار شهید مدافع حرم احمد حیاری و شهید علی بریهی به مرثیه‌سرایی پرداختند.

عزاداری و سوگواری به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و سالروز شهادت امام حسین(ع) در مسجد امام علی هادی(ع) شهر فتح‌المبین با حضور جوانان و نوجوانان شوشی برگزار شد که با مداحی حاج کامل لطیفی همراه بود.

مردم شهر الوان شهرستان کرخه نیز با حضور در مسجد جامع این شهر در آیین سوگواری که به مناسبت فرا رسیدن شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و 72 یار باوفایش در این شهر برگزار شد شرکت کردند.

 

در حسینیه سادات امامزاده سید عباس شهرستان کرخه نیز با حضور قشرهای مختلف مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان سوگواری به مناسبت فرا رسیدن شهادت امام حسین(ع) و 72 یار باوفایش برگزار شد.

همزمان با فرا رسیدن شهادت سید و سالار شهیدان به همت جمعی از نونهالان شوشی به نام‌های علی عیسی مزرعی، عمار عیسی مزرعی، مصطفی ظهیری، مرتضی ظهیری و علی طرفی یک مئکب کوچک در خیابان امام حسن عسکری(ع) احمد آباد شوش برپا شد.

رخت عزای سیدالشهدا(ع) بر تن قوم بختیاری

عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و ابوالفضل العباس(ع) با حضور اقشار مختلف مردم به‌ویژه کودکان دهه نودی در روستای شیخ رحمه الزامل برگزار شد و همگان در سوگ امام سوم شیعیان اشک از دیدگان جاری کردند.

 

در شهر بختیاری نشین مسجدسلیمان نیز همزمان با فرا رسیدن ماه محرم الحرام و عاشورای حسینی آیین سوگواری برگزار شد که زنان و مردان بختیاری و همشهریان شهید جاویدالاثر شنبه تاوسه، شهید جاویدالاثر ابراهیم قندعلی‌مرغان، شهید محسن بختیاری‌خواه، شهید سعید کریمی، شهید مهران زرافشان، شهید شاپور عباسی و شهید مدافع امنیت غلامرضا بامدی در این برنامه حضور داشتند.

با حضور امام جمعه و جمعی از مسئولان محلی مسجدسلیمان آیین عزاداری امام حسین(ع) در مسجد حضرت اباالفضل(ع) محله سی برنج برگزار شد که در جمع اهالی دیار سردار شهید رضا شهنی‌فیض، شهید عزت‌الله رسولی، شهید سید شاپور سیدی، سرباز شهید امید محمدی عبده‌وند، سرباز شهید عباس حاتمی درویش آدمی و شهید محسن بختیاری‌خواه در این آیین به عزاداری پرداختند.

 

با حضور اهالی شهر باغملک و همشهریان شهید عبدالمحمد پیش‌بین، شهید امید نریمیسایی، سردار شهید امید فرجی‌زنگنه، شهید علی سلمانوند، شهید اسحاق صابری‌نژاد، شهید حجت‌الله رحیمی، شهید مرتضی حشمان و شهید مدافع سلامت محمد خلیلی آیین سوگواری به مناسبت عاشورای حسینی در نقاط مختلف این شهر برگزار شد.

در مسجد حجت(عج) خیابان شهید صیاد شیرازی هفتگل سوگواری عاشورای حسینی برگزار شد که اهالی دیار سردار شهید شکرخدا بهمنی، شهید قربان مکوندی، شهید جاویدالاثر غلام سواری، شهید جاویدالاثر عباسعلی زنگنه، شهید جاویدالاثر مسعود آرزومند، شهید رضا کرمی، شهید محمد اصلانی و شهید مهدی بهرامی در این آیین معنوی عزاداری کردند.

مسجد جامع خرمشهر سوگوار شهدای کربلا

آیین سوگواری عاشورای حسینی با حضور جوانان و نوجوانان اهل بهبهان دیار شهید شکرالله حسینی‌موخر، شهید شعبان گلکار، شهید بارونی فتحی چم‌خانی، شهید مدافع حرم احسان فتحی چم‌خانی، شهید یونس پورجلو و شهید سید خلیل هاشمی‌فر و سرباز شهید مهدی قالبی برگزار شد که مداحان اهل بیت در این آیین مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی کردند.

 

به مناسبت فر رسیدن روز عاشورای حسینی عزاداری با حضور اهالی دزفول و همشهریان شهید حسین کریمی‌یگانه، شهید بهمن رضایی‌نیا، شهید علی سعد، شهید عارف کایدخورده، جانباز شهید امین منوچهری‌پور، شهید حسین ولایتی‌فر، شهید سعید زارع و شهید علیرضا باغبان‌زاده سوگواری برگزار شد.

در رامهرمز هم به مناسبت عاشورای حسینی آیین سوگواری و عزاداری برگزار شد که همشهریان سرباز شهید عباس نجاتی، شهید علی‌حسین راشخوار، نخبه شهید امید حسینی، شهید نوید حقیقت‌شناس و شهید ضرغام پرست در این برنامه شرکت کردند.

در مسجد جامع خرمشهر نیز با حضور اهالی دیار سردار شهید سید محمدعلی جهان‌آرا، سردار شهید سید عبدالرضا موسوی، شهید بهروز مرادی، شهید مدافع حرم علی منیعات، شهید مدافع حرم محمدرضا عسکری‌فرد و شهید مدافع سلامت مصطفی ساعد همزمان با عاشورای حسینی آیین سوگواری و عزاداری برگزار شد.

 

در صیدون دیار سردار شهید هدایت الله خسروی، شهید کرم خدارحمی، شهید علیرضا یزدان‌پناه، شهید احمد داورپنا، شهید اسکندر جاویدان، شهید عزت‌الله پات، شهید مصطفی رفیع‌زاده و شهید محمد قنبری به مناسبت فرا رسیدن عاشورای حسینی سوگواری برگزار شد که شیعیان آن حضر در آن حضور یافتند.

عزاداری جوانان در شادگان

همچنین با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از جوانان و نوجوانان آبادانی آیین سوگواری عاشورای حسینی در مسجد فاطمیه آبادان برگزار شد که مداحان اهل بیت(ع) در جمع همشهریان شهید کاظم سعیدی‌نیا، شهید قاسم درآهکی، شهید سید رضا ثابتی، شهید علی صالحی‌مجد، شهید یونس بحر و سرباز شهید عبدالرضا حمودی مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی کردند.

 

در گلزار شهدای گتوند دیار سردار شهید حسین منجزی، شهید روزعلی اسدی، شهید علیرضا مقامی، شهید حمید شاهمرادی، شهید فرزاد سمالی، شهید غلامحسین قاسمی، شهید مصطفی جزایری و شهید مدافع حرم محمد تاج‌بخش نیز از سوی هیئت بیت الرقیه(س) محفل رهروان شهداء به مناسبت عاشورای حسینی سوگواری برگزار شد.

آیین سوگواری عاشورای حسینی در بندر هندیجان دیار شهید عبدالنبی شکاری، سرباز شهید سعید دریس، شهید کهزاد شعبانی و شهید علی برمکی برگزار شد که اهالی این منطقه در آن حضور یافتند.

همچنین با حضور اقشار مختلف مردم آیین سوگواری عاشورای حسینی در مسجد باهلی شادگان برگزار شد که همشهریان سرباز شهید حمید بغلانی، شهید محمد سالمی، سرباز شهید سلیم شاوردی، شهید عبدالحسین مجدمی‌مقدم و شهید امر به معروف و نهی از منکر محمدعلی کاظمی در این برنامه به عزاداری پرداختند.

 

سوگواری عاشورای حسینی در شهرستان ایذه دیار سردار شهید اسماعیل لجم‌اورک، سرباز شهید ابوالقاسم احمدی‌بلوطکی، شهید سید ایمان موسوی، شهید ابراهیم عزیزی، دانش‌آموز شهید نبی‌الله عالی‌محمودی برآفتابی، جانباز شهید نوذر شاه‌ولی کوه‌شوری، شهید سجاد رشیدی‌اوندی، سرباز شهید ابوذر قریشوندی و شهید علی لندی نیز برگزار شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1412703

مهمترین اخبار ایران و جهان: