نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 15:07

عزاداری‌ها بعد از عاشورا تداوم داشته باشد

امام جمعه اردستان گفت: امیدواریم جلسات پرشور عزاداری بعد از عاشورا نیز تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، حجت‌الاسلام حسن دهشیری امام جمعه اردستان ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان اظهار داشت: در شهرستان اردستان مردم برای عزای سیدالشهدا به‌خوبی عزاداری کرده و سنگ تمام گذاشتند، هرچند این موضوع برای عده‌ای خوشایند نبوده و به مظاهر عزاداری حمله می‌کنند همچنین برخی دشمنان داخلی و خارجی موضوعاتی همچون مشکی نپوشیدن و نظایر این‌ها را مطرح می‌کنند.

وی افزود: شاهد هستیم که بیش از پیش نشانه‌های عزاداری برای امام حسین(ع) گیرا و پر رونق شده است و امیدواریم که جلسات پرشور عزاداری بعد از عاشورا نیز تداوم داشته باشد و عزاداری از عاشورا به بعد تازه شروع می‌شود.

دهشیری خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود که روضه‌های خانگی و مجالس کوچک را فراموش نکنیم و سعی شود این مراسم‌ها برگزار شود همچنین تشریفاتی نیز نباشد، در این مجالس احادیث اهل‌بیت برای مردم بیان شود.

امام جمعه اردستان تصریح کرد: در یک هفته اخیر تاکنون چندین نفر از نیروهای فراجا در مبارزه با اشرار و قاچاقچیان به شهادت رسیدند و این افراد نیز دارای همسر و فرزند بودند اما در خصوص شهادت این افراد، هیچ صدایی از طرفداران حقوق بشر در نمی‌آید.

وی بیان کرد: باید مراقب برخی از کسانی که با گناه وارد مجالس عزا می‌شوند باشیم، امیدواریم این افراد نیز به سمت امام حسین(ع) بیایند یا حداقل خودشان حرمت ماه عزای امام حسین(ع) را نگه دارند.

پایان پیام/۶۳۱۳۵/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1412791

مهمترین اخبار ایران و جهان: