نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 19:41

رئیسی: کمیته ویژه بررسی ناآرامی‌های 1401 روایت بدون جانبداری از این حوادث ارائه دهد

رئیس‌جمهور، ارائه روایت صحیح و منصفانه از ناآرامی‌های سال 1401، مبتنی بر واقعیات، مستندات و شهادت شهود به‌دور از هرگونه جانبداری را از جمله وظایف اصلی کمیته ویژه بررسی ناآرامی‌های سال 1401 عنوان کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، اعضای کمیته ویژه بررسی ناآرامی‌های سال 1401، پیش از ظهر امروز دوشنبه با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور دیدار کردند.

در این جلسه گزارشی از اقدامات این کمیته در راستای مأموریت‌های محوله از جمله بررسی ابعاد مختلف ناآرامی‌ها، سازوکار پیگیری شکایات آسیب‌دیدگان و مصدومان حوادث یا خانواده‌های آنان، جبران خسارات شهروندانی که در جریان این حوادث و ناآرامی‌ها دچار خسارات مادی یا آسیب‌های معنوی شده‌اند و احصای حقوق خانواده شهدا و جان‌باختگان به رئیس‌جمهور ارائه شد.

رئیسی در سخنانی با بیان اینکه کمیته ویژه بررسی ناآرامی‌های سال 1401 کمیته‌ای ملی است و همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با این کمیته هستند، بر ضرورت جبران خسارت افرادی که حقوقشان تضییع یا دچار خسارت شده‌اند، تأکید کرد.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه تلاش شود که حتی اگر به یک نفر ظلم شده است رسیدگی شود، اغتشاشات سال گذشته را ظلم به مردم و نظام دانست و ارائه روایت صحیح و منصفانه از این حوادث مبتنی بر واقعیات، مستندات و شهادت شهود به‌دور از هرگونه جانبداری را از جمله وظایف اصلی این کمیته عنوان کرد.

رئیسی تصریح کرد: آمریکا و بعضی از کشورهای اروپایی و معاندین به ملت ایران ظلم کردند و با طراحی اغتشاشات، امنیت، آرامش، کسب و کار و اذهان مردم عزیز را هدف قرار دادند، اما مردم با ایستادگی خود، آن‌ها را ناکام گذاشتند.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1442491

مهمترین اخبار ایران و جهان: