نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 21:44

عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی: «کتائب جِنین» درس فراموش نشدنی به دشمن داد

رئیس اداره روابط عربی و بین‌المللی و عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی و نماینده آن در لبنان تأکید کرد که وحدت عربی، اساس وحدت فلسطین است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «احسان عطایا» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین و نماینده آن در لبنان گفت که جوانان مقاومت در جنین در نبرد قهرمانانه اخیر علیه تجاوزات رژیم صهیونیستی ثابت کردند که ملت فلسطین درباره گزینه مقاومت اتحاد دارند.

بیروت امروز و فردا میزبان سی و دومین دوره اجلاس سالانه «کنگره ملی عربی» است که با نام «جنین» برگزار می‌شود و نامگذاری امسال، در تقدیر از «نقش قهرمانانه» این شهر در نبرد با «اشغالگران اسرائیلی» است.

عطایا این سخنان را در سی و دومین دور کنگره ملی عربی در بیروت بیان کرد و گفت که یگان مبارز در جنین قابل تجزیه نیست و با مقاومت اسطوره‌ای خود توانست درس فراموش نشدنی به دشمن بدهد و اطلاق عنوان «جنین» به این دور از کنگره ملی عربی نشان می‌دهد که این درس در تمامی سطوح امت عربی وجود دارد.

وی افزوز: «وقتی تمامی تلاش‌ها برای اتحاد مواضع سیاسی گروه‌های فلسطینی ناکام ماند به وحدت میدانی مقاومت روی آوردیم و این را در نبرد وحدت میادین و تمامی نبردها علیه دشمن صهیونیستی ثابت کردیم».

عطایا همچنین تأکید کرد که وحدت عربی، اساس وحدت فلسطین است و وحدت ملت‌های عربی بر وحدت فلسطین تأثیر خواهد داشت و با این وحدت می‌توانیم دشمنان را شکست دهیم.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در لبنان همچنین گفت که امت اسلامی امروز با جنگ بی‌امان در تمامی سطوح نظامی، رسانه‌ای، اقتصادی و غیره مواجه است و محاصره علیه سوریه، لبنان، غزه، یمن، عراق و ایران بیانگر آن است که هر طرفی که حامی قدس و فلسطین است در معرض این حملات قرار می‌گیرد.

عطایا همچنین بر وحدت موضع فلسطینیان تأکید کرد و گفت که تحریم نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی در مصر نیز برای دامن زدن به دودستگی‌های فلسطینی نیست بلکه برای تقویت وحدت موضع ملت فلسطین و مقاومت آن به ویژه در کرانه باختری است و ما نیز با خواسته‌های ملت مقاوم فلسطین در جنین، نابلس و تمامی مناطق اشغالی همسو هستیم.

وی همچنین دلیل تحریم این نشست توسط جنبش جهاد اسلامی را تداوم بازداشت‌های سیاسی فلسطینیان در کرانه باختری دانست و در عین حال تأکید کرد: عاقلانه نیست که نهادهای امنیتی تشکیلات خودگردان قهرمانانی که ابهت دشمن صهیونیستی و اسطوره ارتش آن را درهم شکستند، بازداشت کنند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1418903

مهمترین اخبار ایران و جهان: