نیوز سیتی!
12 مرداد 1402 - 19:47

نوجوان ۱۰ ساله از غرق شدن در رودخانه شاپور نجات یافت

بوشهر- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر از نجات جان نوجوان ۱۰ ساله از غرق شدن در رودخانه شاپور سعدآباد دشتستان توسط امدادگران خانه هلال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان ایزدپناه بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نوجوان ۱۰ ساله منطقه دشتستان که در رودخانه سعدآباد اقدام به شنا کرده بود با تلاش امدادگران از غرق شدن نجات یافت.

وی اضافه کرد: اعضای خانه هلال سعدآباد در حال گشت‌زنی در حاشیه رودخانه شاپور شهر سعدآباد، نوجوان ۱۰ ساله در حال غرق شدن را مشاهده می‌کنند و با اقدام به موقع وی را از مرگ حتمی نجات می‌دهند.

ایزدپناه با بیان اینکه امدادگران در شبانه‌روز در جاده، کوهستان، سواحل و مناطق مختلف برای خدمات‌رسانی فعال هستند، اظهار داشت: استان ساحلی بوشهر ظرفیت‌های مهمی در عرصه گردشگری دارد که یکی از آنها شنا در دریا است.

وی با بیان اینکه شدت گرما و افزایش دمای هوا زمینه شنا در دریا و رودخانه‌ها را افزایش داده است، گفت: نداشتن فن شنا مشکلاتی برای شناگران ایجاد می‌کند که لازم این مردم به ویژه نوجوانان، کودکان و جوانان به این مهم توجه ویژه کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر افزود: با توجه به گرمای شدید، مردم به سمت شنا و آب تنی در رودخانه‌ها روی آورده‌اند و با وجود خطر غرق شدن به مردم توصیه می‌شود برای شنا کردن در رودخانه جوانب احتیاط و ایمنی‌های لازم را برای جلوگیری از هر نوع حادثه ناگوار در نظر بگیرند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1424891

مهمترین اخبار ایران و جهان: