نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 16:51

برگ برنده کره شمالی با سوپر اژدرهایی با قابلیت ایجاد سونامی شدید

محافل نظامی کماکان به ارزیابی تسلیحات و تجهیزات نظامی کره شمالی می‌پردازند و از نمایش سوپر اژدرهای اتمی با قابلیت انفجار شدید زیر آب خبر می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با گذشت چند روز از رژه نظامی کره شمالی محافل خبری کماکان به ارزیابی تسلیحات و تجهیزات نظامی این کشور می‌پردازند و از نمایش یک سوپر اژدر اتمی خبر می‌دهند.

وبگاه آمریکایی «مریتایم» که به تحلیل امور نظامی می‌پردازد  روز سه شنبه  نوشت، کره شمالی در رژه اخیر چهار سوپر اژدر با قابلیت حمل کلاهک اتمی به نمایش گذاشت. «هائیل» اژدر اتمی کره شمالی اولین حضورعمومی خود را در رژه بزرگداشت هفتادمین سالگرد پایان جنگ دو کره انجام داد.

تحلیلگران نیروی دریایی ندازه این اژدر را ۵۰ فوت تخمین می‌زنند. این اژدر به اندازه کافی بزرگ است تا صدها مایل دریایی را طی کند. تحلیلگران غربی که به شباهت این اژدر به نمونه روسی اشاره کرده‌اند.

 

خبرگزاری دولتی کره شمالی در این زمینه گزارش کرده است که ماموریت این سلاح نفوذ به پدافند ساحلی دشمن و ایجاد سونامی رادیواکتیو در مقیاس فوق العاده از طریق انفجار زیر آب است.

این سوپر اژدر در سواحل شرقی کره شمالی مستقر شده است. کره شمالی دارای تسلیحات اتمی است و تا به امروز ۶ آزمایش اتمی انجام داده است.

 

در این رژه نظامی، ارتش کره شمالی هواپیماها و  موشک‌های دوربرد جدید از جمله موشک‌های قاره پیمای «هواسونگ-۱۷» و «هواسونگ-۱۸» را به نمایش گذاشت. کره شمالی همچنین موشک‌های قاره‌پیما هواسونگ-۱۸ با سوخت جامد را به عنوان قوی‌ترین وسیله اصلی نیروی راهبردی خود برای جلوگیری کامل و قاطع از تهدیدات هسته‌ای توسط دشمنان خود توصیف کرد. کره شمالی از سال گذشته بیش از ۱۰۰ موشک بالستیک را به صورت آزمایشی شلیک کرده است.

«کانگ سون نام» وزیر دفاع کره شمالی گفت اگر آمریکا بخواهد از سلاح اتمی علیه این کشور استفاده کند، باید بحرانی را تحمل کند که حتی تصور آن را نیز نمی‌تواند داشته باشد.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1422147

مهمترین اخبار ایران و جهان: