نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 16:28

وزیر خارجه دانمارک: اهانت به قرآن کریم را محکوم می‌کنیم

وزیر امور خارجه دانمارک در گفت‌و‌گو با همتای سعودی خود گفت که دولت این کشور هتک حرمت قرآن کریم را محکوم می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی و «لارس لوکه راسموسن» همتای دانمارکی او، امروز (سه‌شنبه)، با یکدیگر تلفنی گفت‌و‌گو کردند.

طبق بیانیه وزارت خارجه عربستان سعودی، وزیر خارجه این کشور در این گفت‌وگوی تلفنی بر رد هر گونه اهانت به قرآن کریم تاکید کرد و از همتای دانمارکی خود خواست که تدابیری فوری برای متوقف‌سازی این اقدامات افراط‌گرایانه اتخاذ کنند.

بن فرحان در ادامه همچنین تاکید کرد که افراد تندرو از پوشش آزادی‌بیان برای نفرت‌پراکنی سواستفاده کرده‌اند و نه تنها‌ به دنبال انتقاد از دین اسلام نیستند، بلکه هدف آن‌ها تحریک جوامع اسلامی است که این به نفع دانمارک نیست و تنها افراط‌گرایان از آن بهره می‌برند.

طبق این بیانیه، وزیر امور خارجه دانمارک «تلاش‌ها برای سوزاندن نسخه‌‌های از قرآن کریم را محکوم کرد» و در عین حال از چنین اقدامات تحریک‌آمیزی ابراز تاسف نمود. او در ادامه همچنین گفت که دانمارک پیشتر نیز اقداماتی از این دست را محکوم کرده است.

سوئد و دانمارک در هفته‌های گذشته تحت پوشش آزادی بیان مجوزهایی را برای هتک حرمت قرآن کریم صادر کردند که این اقدام خشم مسلمانان را برانگیخت.

گروهی دانمارکی به نام «میهن‌پرستان دانمارک» با تجمع در برابر سفارت عراق و سپس سفارت مصر در کپنهاگ -پایتخت دانمارک- قرآن کریم را مورد اهانت قرار دادند.

به دنبال این اقدام، کشورهای اسلامی یکی پس از دیگری سفرای دانمارک را احضار کردند و مراتب شدید اعتراض خود را به آن‌ها منتقل کردند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1422103

مهمترین اخبار ایران و جهان: