نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 22:22

بانک توانمندی‌های صادراتی در مناطق آزاد شکل بگیرد

کیش - دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با بیان اینکه بانک توانمندی‌های صادراتی در مناطق آزاد شکل بگیرد، افزود: نقش مناطق آزاد در توسعه صادراتی باید پر رنگ تر شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله عبدالملکی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بانک توانمندی‌های صادراتی در مناطق آزاد شکل بگیرد، افزود: نقش مناطق آزاد در توسعه صادراتی باید پر رنگ تر شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد، «کیش» را مرکزی برای معرفی کالاهای خدماتی و تولیدی جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی عنوان کرد و ادامه داد: اقدامات جهادی مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش در تلاش برای توسعه این منطقه ستودنی است.

وی اضافه کرد: طرح‌هایی همچون بهره مندی منطقه آزاد کیش از اینترنت آزاد با سرعت بالا در مقایسه با سرزمین اصلی در دست بررسی است.

تجار چینی و اماراتی تمامی بسته‌های سرمایه گذاری را دریافت کردند

وی با اشاره به دومین نمایشگاه معرفی بسته‌های سرمایه گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در مشهد، بیان کرد: تجار اماراتی و چینی تمامی بسته‌های سرمایه گذاری در مناطق آزاد ایران را دریافت کردند و استقبال کم نظیری انجام شد.

عبدالملکی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی تخصصی بسته‌های سرمایه گذاری در مناطق آزاد، گفت: ضعف در اطلاع رسانی مناطق آزاد کاملاً مشهود است؛ مناطق آزاد باید اطلاع رسانی خود را در سطح ملی ارتقاء دهند.

ارزش بسته‌های سرمایه گذاری در مناطق آزاد به ۲۰ میلیارد یورو می‌رسد

وی با تاکید بر اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد باید به بسته‌های سرمایه گذاری تبدیل شود، اضافه کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، تا پایان سال جاری بیش از یک هزار و ۶۰۰ بسته سرمایه گذاری به ارزش ۲۰ میلیارد یورو در مناطق آزاد ایران تعریف می‌شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد در ادامه حضور در نمایشگاه‌های بین المللی را موثر در جذب سرمایه گذار خارجی دانست و اظهار کرد: تا پایان سال جاری فرصت حضور در ۱۵ نمایشگاه بین المللی داخلی و خارجی را خواهیم داشت که باید از این فرصت برای شناساندن ظرفیت‌های جذب سرمایه گذار بهره برد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1422491

مهمترین اخبار ایران و جهان: