نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 15:33

نقش مردم در عکاسی مراسمات مذهبی محرم پر رنگ‌تر از عکاسان حرفه‌ای

شهرکرد_مسئول خانه عکاسان حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: نقش مردم در عکاسی از مراسم‌های مذهبی محرم بسیار پُر رنگ‌تر عکاسان حرفه‌ای است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد ریاحی ظهر سه‌شنبه در نشست ماهانه عکاسان با موضوع خوانش عکس‌های محرمی اظهار کرد: در سال‌های اخیر در بیشتر مراسم‌های مذهبی محرم نقش مردم در عکاسی از وقایع بسیار پر رنگ تر است و شاهد آن هستیم که بیشتر عکس‌های به ثبت رسیده در این آئین‌ها و مراسم‌های مردمی و با دوربین‌های تلفن همراه است.

وی افزود: در ایام محرم عکاسان بسیاری فعالیت می‌کنند و این ایام در نگاه بسیاری از عکاسان جایگاه والای دارد و شاید بتوان گفت عکاسان هم با ثبت وقایع و آئین‌های محرم و صفر ارادت خود به سرور و سالار شهیدان را نشان می‌دهند.

مسئول خانه عکاسان حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ضمن اشاره به برگزاری چهار نشست ماهانه خانه عکاسان در سال‌جاری و رویکردهای آتی این نشست‌ها، ادامه داد: هدف از برگزاری این نشست‌های ماهانه ارتقا و آموزش هنر عکاسی به هنرجویان جدید خانه عکاسان است و تاکنون در نشست‌های ماهانه با برگزاری جلسات با حضور عکاسان حرفه‌ای استان، نقد عکس و بحث‌های تخصصی توانسته‌ایم بخشی از این هدف را عملی کنیم.

ریاحی عنوان کرد: عکاسان چهارمحال و بختیاری با فرم‌های ماندگار خود در کشور شناخته شده هستند و خانه عکاسان حوزه هنری تلاش دارد باهم فکری با اساتید عکاسی استان و برگزاری نشست‌های مختلف و کارگاه‌های آموزشی و اردوهای عکاسی هنرجویان این هنر را آموزش دهد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال هنرمندان عکاس از عکس‌های محرمی و نشست پیرامون این نوع عکاسی نشست‌هایی در ایام ماه محرم با موضوع عکس محرم از سوی خانه عکاسان با حضور استانید عکاسی استان برگزار خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1421791

مهمترین اخبار ایران و جهان: