نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 15:22

عدم پرداخت تسهیلات به شرکت‌های تعاونی شهرستان فیروزه

مسئول تعاون، کار و رفاه اجتماعی فیروزه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تسهیلات به شرکت‌های تعاونی شهرستان فیروزه پرداخت نشده است.

محمد دانیال قربانی در گفت و گو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: با توجه به نقش موثر تعاونی‌ها در بهبود فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال، لازم و ضروری است که با حمایت دولت سهم این بخش از اقتصاد افزایش یابد.

مسئول تعاون، کار و رفاه اجتماعی فیروزه با بیان اینکه از جمله حمایت‌های پیش‌بینی شده دولت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسته برای افزایش اشتغال در بخش تعاون است، افزود: اما از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ تسهیلاتی به شرکت‌های تعاونی فیروزه پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: ۸ تعاونی معدنی، تولید و خدماتی فعال در شهرستان فیروزه برای بهره‌مندی از تسهیلات قرض به بانک‌های عامل معرفی شدند اما بانک‌ها به دلایل نامشخص از پرداخت تسهیلات خودداری کردند.

قربانی با ذکر این مطلب که میزان تسهیلاتی که باید به شرکت‌های تعاونی فعال در شهرستان فیروزه پرداخت می‌شد ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده، تصریح کرد: عدم همکاری و حمایت، سبب خروج شرکت‌های تعاونی از بخش تعاون و تبدیل به سهامی خاص شده است.

مسئول تعاون، کار و رفا‌ اجتماعی فیروزه تاکید کرد: برای تقویت بنیه مالی تعاونی‌ها، باید خط اعتباری تسهیلات قرض‌الحسنه مجزا برای شرکت‌های تعاونی اختصاص یابد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1432391

مهمترین اخبار ایران و جهان: