نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 14:06

خبرگزاری تخصصی در حوزه کودک و نوجوان نداریم

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: اکنون فاقد خبرگزاری تخصصی در حوزه کودک و نوجوان هستیم؛ البته خبرگزاری دانش‌آموزی داریم اما خبرگزاری در حوزه کودک و نوجوان نداریم.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: این روز بهانه‌ای است که از مقام شامخ خبرنگار تجلیل شود.

وی با اشاره به ایام محرم، ادامه داد: حضرت زینب(س) اولین روایتگر واقعه عاشورا بود و آنچه باعث شد واقعه عاشورا زنده بماند، روایتگری حضرت زینب (س) بود. 

علامتی تصریح کرد: از جریان روایتگری حضرت زینب(س) می‌آموزیم که باید در حوادث روایت اول را داشته باشیم و اگر نتوانیم سهم خود را بیابیم، از گردونه فعالیت جدا می‌افتیم. 

وی با بیان اینکه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید پوشش رسانه‌ای خوبی در حوزه کودک و نوجوان داشته باشیم، گفت: اکنون فاقد خبرگزاری تخصصی در حوزه کودک و نوجوان هستیم؛ البته خبرگزاری دانش‌آموزی داریم اما خبرگزاری در حوزه کودک و نوجوان نداریم. 

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: اینکه بتوانیم به آخرین تحولات حوزه کودک و نوجوان در داخل و خارج از کشور دسترسی داشته باشیم، بسیار حائز اهمیت است؛ نگاه ما در این حوزه خبر پوششی و تولیدی نیست بلکه نیاز به تحلیل و فراتحلیل داریم. 

وی اضافه کرد: در حوزه رسانه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید تنظیم‌گری، تسهیل گری و شتاب‌دهندگی داشته باشد. 

پایان پیام/  

منبع: فارس
شناسه خبر: 1432247

مهمترین اخبار ایران و جهان: