نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 18:20

نیمی از صادرات کرمانشاه به بخش‌ عرب نشین کشور عراق ارسال می‌شود

کرمانشاه_ مدیرکل گمرکات کرمانشاه لا اشاره به سهم ۵۰ درصدی صادرات کالا به بخش کرد نشین کشور عراق، گفت: نیمی از صادرات کرمانشاه به بخش‌ عرب نشین کشور عراق ارسال می‌شود.

علی اصغر عباس زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری ۹۳۵ میلیون و ۵۷۵ هزار و ۹۶۱ دلار کالای صادراتی به وزن ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار و ۲۳ تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به کشور عراق ارسال شده است.

وی افزود: از این میزان کالای صادراتی به کشور عراق ۴۸۱ میلیون و ۵۵۲ هزار و ۵۳۵ دلار آن به وزن یک میلیون و ۱۹۱ هزار و ۴۹۷ تن از طریق گمرکات خسروی و سومار به بخش عربی این کشور صادر شده که از حیت وزن سهم ۵۰ درصدی و از لحاظ ارزش سهم ۵۱ درصدی از مجموعه صادرات استان کرمانشاه به عراق را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: میزان ۴۵۴ میلیون و ۲۳ هزار و ۴۲۶ دلار به وزن یک میلیون و ۲۰۸ هزار و ۵۲۶ تن از مجموع کالای صادراتی استان از طریق گمرکات پرویزخان، شوشمی و شیخ صله نیز به بخش کردی کشور عراق ارسال شده که از لحاظ وزن سهم ۵۰ درصدی و از حیث ارزش سهم ۴۹ درصدی را شامل شده است.

عباس زاده به عمده کالاهای صادراتی به هر ۲ بخش عربی و کردی کشور عراق اشاره و هاژر نشان کرد: میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و.... از جمله این کالاهای صادراتی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1432591

مهمترین اخبار ایران و جهان: