نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 14:38

اکثر آلمانی‌ها مخالف تحویل موشک‌های کروز به اوکراین هستند

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر شهروندان آلمانی مخالف تحویل موشک‌های کروز تاروس به اوکراین بوده و حدود نیمی از آن‌ها حتی درباره تحویل تسلیحات بیشتر به این کشور تردید دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی"، نتایج یک بررسی نشان می دهد که در بحث ها درباره تحویل موشک های کروز آلمانی تاروس به اوکراین، اکثریت آلمانی ها با این موضوع مخالف هستند. حدود نیمی از شهروندان مورد بررسی از طرف RTL و ntv نیز در مورد تحویل بیشتر تسلیحات تردید دارند.

بر این اساس اکثریت آلمانی ها تحویل موشک های کروز آلمانی به اوکراین را رد می کنند. در این نظرسنجی که توسط موسسه تحقیقاتی فورسا به نمایندگی از "آر تی ال" و ان تی وی آلمان انجام شد، تنها 28 درصد از شهروندان معتقدند که آلمان باید به درخواست‌های کی یف تن دهد. از سوی دیگر، اکثریت بالای66 درصدی این تقاضا را رد کردند که این نتایج مشابه نظرسنجی انجام شده در ماه ژوئن بود.

برخی از کشورهای عضو ناتو برای حمایت از اوکراین در جنگ علیه روسیه می‌خواهند موشک‌هایی با برد چند صد کیلومتری را برای این کشور تامین کنند. بر خلاف موشک های بالستیک، این موشک ها دارای نیروی محرکه دائمی و توانایی کنترل مسیر خود هستند. کی یف ماه هاست که برای تحویل این موشک ها از آلمان اصرار دارد و سیاستمداران سبزها، حزب لیبرال دموکرات و اتحادیه احزاب متحد مسیحی نیز خواستار تحویل این تسلیحات هوا به زمین Taurus به این کشورهستند. اخیراً، آندریاس شوارتز، اولین سیاستمدارحزب سوسیال دموکرات هم از تحویل موشک های کروز آلمان به اوکراین حمایت کرده است. اولاف شولتز، صدراعظم آلمان و "بوریس پیستوریوس"، وزیر دفاع تاکنون از انجام این کار خودداری کرده‌اند.

پاسخ دهندگان در این نظرسنجی همچنین در مورد این که آیا اوکراین می تواند بخش های بیشتری از مناطق تحت کنترل روسیه را با تحویل تسلیحات توافق شده آزاد کند یا خیر، اختلاف نظر دارند. 45 درصد از شهروندان به این سوال پاسخ مثبت داده اند، در حالی که 48 درصد آن را باور ندارند. تردیدها بیش از همه توسط آلمان شرقی و حامیان حزب افراطی جایگزینی برای آلمان ابراز شد. رای دهندگان سبز به احتمال زیاد به موفقیت در جبهه از طریق تحویل تسلیحات اضافی امیدوار هستند.

مشابه نظرسنجی ماه ژوئن تنها هفت درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی جدید بر این باورند که جنگ در اوکراین قبل از پایان سال جاری به پایان خواهد رسید. از سوی دیگر، اکثریت بالای 91 درصد معتقدند که جنگ تا سال آینده ادامه خواهد داشت.

این نظرسنجی در فاصله زمانی بین 4 و 7 آگوست از بین 1002 نفر از شهروندان واجد شرایط و توسط موسسه فورسا انجام شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1433991

مهمترین اخبار ایران و جهان: