نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 10:50

حضور رئیس جمهور در جمع عشایر مارگون/رئیسی: عشایر ذخایر کشور هستند

یاسوج - رئیس جمهور در ششمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی به منظور سفری دو روزه وارد یاسوج شد در این سفر قرار است طرح های عمرانی و زیربنایی متعدد به بهره برداری برسد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: آیت الله ابراهیم رئیسی و برخی از اعضای هیئت دولت صبح دوشنبه در قالب دور دوم سفرهای استانی دولت وارد فرودگاه یاسوج شد و مورد استقبال مسئولان، خانواده‌های شهدا و عشایر قرار گرفت.

در سفر اول رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد احمد ۷ هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر به پروژه‌های نیمه تمام اختصاص یافت و تا امروز ۹۵ درصد مصوبات طرح‌های عمرانی وارد فاز اجرایی شده است.

در این سفر برخی از پروژه‌های صنعتی مانند ابر پروژه پتروشیمی گچساران به عنوان ابر پروژه‌ای که با توان متخصصان ایرانی احداث شده است مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

رئیس جمهور در این سفر دو روزه ضمن دیدار با اقشار مختلف مردم روند اجرا شدن مصوبات دور اول سفر را بررسی می‌کند.

در زیر خبرهای مربوط به سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویر احمد را می‌خوانید.


۹:۰۸ ما بر سر سفره عشایر نشسته‌ایم

آیت الله ابراهیم رئیسی صبح دوشنبه در سفر به کهگیلویه و بویراحمد در جمع عشایر مردم شهرستان مارگون بیان کرد: ورود به استان با حضور در جمع عشایر آغاز شد که امیدوارم مطالبات عشایر همچون مسئله آب رفع شود تا عشایر از آب شرب سالم برخوردار شوند.

حضور رئیس جمهور در جمع عشایر مارگون/رئیسی: عشایر ذخایر کشور هستند

وی با بیان اینکه سد سقاوه که بهره برداری آن امروز آغاز می‌شود، ۷۰ هزار هکتار از زمین‌ها را آبرسانی می‌کند، گفت: امکان اینکه در این منطقه عشایری نیز برای عشایر سد احداث شود وجود دارد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه مسئله آب گرم و استفاده از انرژی خورشیدی از مطالبات عشایر بود، گفت: در مناطق عشایری اکنون پنل‌های خورشیدی وجود دارد و باید اعطای این پنل ها تقویت شود.

وی اظهار داشت: برای بهسازی راه‌های ایلی و راه‌های عشایری که امکان تردد در مناطق را مختلف فراهم می‌کنند فعالیت‌های انجام شده ولی کمبودهایی وجود دارد و برای عشایر اعتبارات لازم تصویب شده و تکمیل می‌شود.


۸:۳۳ مردم سلحشور کهگیلویه و بویراحمد همواره پای انقلاب ایستاده‌اند

علی احمد زاده صبح دوشنبه در جمع عشایر دشت سقاوه در دیار با رئیس جمهور افزود: در استان کهگیلویه و بویر احمد بیشترین حضور به نسبت جمعیت کشور و بیشترین رزمنده و شهید را داریم.

استاندار با بیان اینکه عشایر استان همواره پای نظام و انقلاب بوده و هستند، گفت: عشایر ۱۰ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند و این استان ۷۲۰۰۰ نفر جمعیت عشایری دارد که ۱۲ هزار خانوار هستند.

احمد زاده افزود: عشایر کهگیلویه و بویراحمد در زمستان در قشلاق در شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی و چرام و گچساران و لنده بوده و حافظان مناطق نفت خیز هستند.

وی اظهار داشت: ییلاق عشایر نیز در شهرستان بویراحمد و دنا و مارگون است و در شهرستان بویراحمد چهار هزار نفر عشایر کوچ رو داریم.


۷:۳۸ رئیس جمهور راهی منطقه «سقاوه» در شهرستان مارگون شد

هواپیمای حامل رئیس جمهور دقایقی قبل در فرودگاه یاسوج به زمین نشست.

رئیس جمهور در فرودگاه مورد استقبال مردم و مسئولین و خانواده شهدا قرار گرفت و سپس برای حضور در میان عشایر و بازدید از سد سقاوه راهی شد.


۷:۲۳ رئیس جمهور: عشایر ذخایر ارزشمند کهگیلویه و بویراحمد هستند

آیت الله ابراهیم رئیسی صبح دوشنبه در فرودگاه یاسوج در سفر استانی به کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران افزود: در ابتدا به مردم سخت کوش و مجاهد کهگیلویه و بویراحمد و به خانواده معظم شهدا و مفاخر استان و همه مردم استان عرض سلام دارم.

حضور رئیس جمهور در جمع عشایر مارگون/رئیسی: عشایر ذخایر کشور هستند

وی با بیان اینکه در سفر اول در شرایط کرونا امکان حضور در اجتماعات مردمی نبود اما در این سفر در جمع مردم در مرکز استان و برخی شهرستان‌ها حضور داریم، گفت: مردم انتظار داشتند مصوبات دور اول سفر عملیاتی شود که با تلاش مسؤلین و مدیران پرتلاش و نیروهای توانا، برخی پروژه ها به ثمر نشسته است.

رئیس جمهور اظهار داشت: مردم از پروژه‌هایی که به ثمر نشسته بهره مند خواهند شد و در دور دوم سفر مسائل گسترده‌تری برای استان بررسی و مصوب می‌شود.

وی با بیان اینکه قبل از سفر، طرح‌های مختلف استان بررسی شده است، گفت: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های بسیاری دارد همچون گردشگری کشاورزی و دیگر ظرفیت‌ها که باید با بهره گیری از این ظرفیت‌ها در جهت رفع مشکلات مردم تلاش کنیم.


۷:۰۵ رئیس جمهور وارد یاسوج شد

آیت الله ابراهیم رئیسی صبح دوشنبه در چارچوب سفر استانی با عشایر کهگیلویه و بویراحمد دیدار کرد.

رئیس جمهور در دشت سقاوه در جمع عشایر کهگیلویه و بویراحمد حضور دارند و پس از سخنرانی در بین عشایر، اولین سیاه چادر عشایری ایمن را افتتاح کند.

طرح ساماندهی سکونتگاه‌های عشایری آغاز و نخستین سکونتگاه ایمن با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد شامل شش ایل بومی، دو طایفه قشقایی، ۱۶ تیره، ۱۸۱ طایفه و هزار و ۱۱۰ تش یا اولاد هستند که ۱۱ هزار و ۱۲۰ خانوار بوده و ۱۲ درصد از ساکنان استان را تشکیل می‌دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1365047

مهمترین اخبار ایران و جهان: