نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 16:14

آمار ثبت احوال تبیین کننده چشم انداز آینده است

گرگان-سرپرست فرمانداری گرگان در خصوص اهمیت آمار ثبت احوال گفت: با داشتن آمار و ثبت وقایع حیاتی می توان برای آینده چشم اندازی نو ترسیم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل نادری در نخستین جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال با بیان اینکه آمار ثبت احوال تبیین کننده آینده است، اظهار کرد: با داشتن آمار و ثبت وقایع حیاتی می‌توان برای آینده چشم اندازی نو ترسیم کرد.

وی افزود: با توجه به آمارهای اعلام شده برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و فوتی‌ها، خودکشی‌ها و افزایش آماری از قبیل ولادت، ازدواج، موفقیت‌های فرهنگی و اجتماعی، هم افزایی و کوشش در اجرای برنامه‌های مؤثر توسط تمامی دستگاه‌ها ضروری است.

سرپرست فرمانداری گرگان با اشاره به اینکه داشتن نام نیک حق هر فرد است، خاطر نشان کرد: والدین نسبت به انتخاب نام فرزندان خود دقت لازم را داشته باشند و در نامگذاری‌ها به معنای آن توجه کرده و نام‌های ایرانی و اسلامی انتخاب کنند.

کاهش ۴ درصدی رشد جمعیت در گرگان

در ادامه ابوالقاسم روحانی نیا، رئیس اداره ثبت احوال شهرستان گرگان با بیان اینکه در سال گذشته تعداد ولادت در شهرستان پنج هزار و۳۶۴ نفر بوده است اعلام کرد: نسبت به سال گذشته ۴ درصد کاهش جمعیت داشته‌ایم.

وی تعداد فوتی‌ها را دو هزار و ۵۶۶ مورد اعلام کرد و افزود: این آمار نسبت به سال گذشته با ۱۰ درصد کاهش مواجه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1366391

مهمترین اخبار ایران و جهان: