نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 23:21

«رمضان» پیچیده‌ترین عملیات سپاه در دفاع مقدس بود

یکی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه «رمضان» از پیچیده‌ترین عملیات‌های دفاع مقدس بود گفت: بزرگانی که در صف شهدا در محضر امام(ره) تربیت شده بودند کشور را به سمت پیروزی هدایت کردند بدون اینکه به دشمن امتیازی بدهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار مهدی روحانی امشب در سومین یادواره شهدای رمضان با بیان اینکه عملیات رمضان و مرصاد با بیان اینکه «رمضان» از پیچیده‌ترین عملیات دفاع مقدس بود اظهار کرد: پس از فتح‌المبین و بیت‌المقدس استراتژی دشمن تغییر کرد، آنها زمین را مسلح و خاکریز و میادین مین متعدد ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه دشمن پیوستگی سیم خاردار با میادین مین را اجرا کردند و در نتیجه نیروهای ایرانی به سختی می‌توانستند به عراقی‌ها نزدیک شوند گفت: گرمای خوزستان هم ۴۸ تا ۴۹ درجه بود، عملیات بسیار سخت و پیچیده بود اما ایران توانست استراتژی جنگ را تغییر دهد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس در ادامه سخنانش با بیان اینکه در عملیات مرصاد با دو دشمن مواجه شدیم، دشمن داخلی، منافقین و دشمن بعثی گفت: در واقع در سال پایانی دفاع مقدس ما با سه دشمن جنگیدیم، عراق، منافقین و آمریکایی‌ها در خلیج فارس.

وی با بیان اینکه پس از هشت سال دشمن به خاطر قدرت نظامی ایران حاضر به قبول قطعنامه شد افزود: بزرگانی که در صف شهدا در محضر امام(ره) تربیت شده بودند کشور را به سمت پیروزی هدایت کردند بدون اینکه به دشمن امتیازی بدهند.

روحانی با بیان اینکه برخی از شهدای ما با ائمه(ع) ارتباط خاصی داشتند و باید آنها را الگوی خود قرار دهیم خاطرنشان کرد: شهدا به عنوان گروه صالحان مسئولیت‌پذیر بودند، با تمام توان از حاکمیت دین در کشور دفاع کردند و هیچگاه بندگی خدا را فراموش نکردند، مردانه با خدا ارتباط برقرار می‌کردند و ما را مدیون خود کردند.

پایان پیام /۸۹۰۴۰/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1434903

مهمترین اخبار ایران و جهان: