نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 19:41

اردستان از شهرهای درگیر با سالک است

اردستان-مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت:برنامه مبارزه با بیماری سالک از سال ۸۴ با همکاری بسیج سازندگی ادامه داشته و شش شهرستان استان اصفهان از جمله اردستان درگیری سالک هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ذبیحی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بیماری سالک ماهیت عجیبی دارد و براساس بررسی‌های انجام شده این بیماری ممکن است هرچند سال آمار مبتلایان آن افزایش یابد و در شهرستان اردستان در سال ۹۱ تعداد ۶۵۰ مورد سالک ثبت شده و سپس چند سالی کاهش یافته اما در ایام کرونا این آمار به ۱۳۰ مورد افزایش یافت.

وی افزود: در سال ۱۳۸۴ آمار بیماری سالک به صورت خانه به خانه ثبت می‌شد و حدود دو هزار مورد در آن سال‌ها ثبت شده بود در حالی که ملاک آمار فعلی حضور افراد مبتلا به سالک در بیمارستان است و آمار نیز ثبت می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان خاطرنشان کرد: در سال جاری اقدامات خوبی در عرصه مبارزه با بیماری سالک انجام شده و طرح زمستانه آن در اسفند سال گذشته و قبل از گزش پشه سالک صورت گرفته است.

ذبیحی یادآور شد: برنامه مبارزه با بیماری سالک از سال ۸۴ با همکاری بسیج سازندگی ادامه داشته و شش شهرستان استان اصفهان از جمله اردستان و حدود ۱۰ استان کشور درگیر این بیماری هستند.

وی تصریح کرد: در مناطق روستایی شهرستان اردستان سالک روستایی وجود دارد که منشأ آن موش‌های صحرایی هستند که از نوع خاکی و خشک بوده و بیماری سالک در شهرستان یک موضوع بسیار مهمی است چرا که در دو سال قبل حدود ۱۰۷ مورد سالک به ثبت رسیده اما این آمار با تلاش همکاران در سال گذشته به ۴۸ مورد کاهش یافت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان بیان کرد: در راستای مبارزه با این بیماری بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ قلم دافع حشرات در روستاها و بین کشاورزان و دوهزار و ۵۰۰ اسپری دافع حشرات بصورت رایگان توزیع شد.

ذبیحی یادآور شد: طرح زمستانه در روستاهای رحمت آباد، حیدرآباد، دولت آباد و جعفر آباد شهرستان به عنوان چهار کانون انجام و همچنین مرحله بعدی برای روستاهای تلک آباد، موغار، حسن آباد، خوش آباد، حیدرآباد دولت آباد، جعفرآباد و رحمت آباد به عنوان کانون‌های اصلی لانه کوبی انجام شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1436047

مهمترین اخبار ایران و جهان: